تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3755447
شناسه : 3755447
تاریخ :
آزادمنجیری: کار سختی برای صعود داریم اقتصاد ایران: سرمربی تیم هندبال نوجوانان کشورمان گفت: در مسابقات قهرمانی آسیا، کار سختی برای صعود داریم ولی با تمام قدرت به مصاف حریفان خواهیم رفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از انتقال میزبانی رقابت‌های هندبال نوجوانان پسر آسیا از شیراز به اردن، همچنین تجدید قرعه‌کشی تیم‌های حاضر در این دوره از مسابقات، قرعه نسبتا سختی درگروه D و تنها گروه 4 تیمی این دوره از رقابت‌های قهرمانی آسیا برای آتیه‌سازان هندبال کشورمان  رقم خورد.

برهمین اساس، مهدی آزادمنجیری، سرمربی تیم هندبال نوجوانان کشورمان، در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون هندبال با بیان اینکه بخاطر قرعه سختی که در گروه مقدماتی برای آنها رقم خورده است، کار سختی برای صعود از مرحله مقدماتی گروهی پیش رو دارند اما آنها با وجود اینکه قرار است در اولین قدم و درمرحله مقدماتی با تیم‌های قدرتمند چین تایپه، چین و کویت مصاف کنند، آمادگی خوبی از نظر روحی و بدنی داشته و با امید به کسب مدالی خوش رنگ و سهمیه جهانی عازم اردن می‌شوند.

اردوی آخر ما درتهران به اعزام منتهی می‌شود/ دو بازیکن اصلی مصدومم داریم

مهدی آزادمنجیری، سرمربی تیم هندبال نوجوانان کشورمان، که قرار بزودی عازم رقابت‌های قهرمانی آسیا در اردن شده و با تیم‌های مطرح آسیایی برای کسب بهترین نتیجه و رتبه دست و پنجه نرم کند درخصوص آخرین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم هندبال نوجوانان می‌گوید: از امروز 31 مرداد آخرین مرحله تمرینی ما قبل از اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا در رده سنی نوجوانان آغاز خواهد شد. 10 روز اردوی آمادگی داریم تا با شرایط ایده‌ال‌تر روز دهم یا یازدهم شهریور راهی رقابت‌های آسیایی در اردن شویم. 19 بازیکن را دعوت کردیم، اما احتمالا با 18 بازیکن عازم اردن شویم. زیرا یکی دو بازیکن خوب ما آسیب دیدگی دارند و شاید نتوانیم نهایتا آنها را در رقابت‌های آسیایی نوجوانان در اردن همراه تیم داشته باشیم. ولی شخصا امیدوارم که بازیکنان آسیب دیده ما بهبودی خود را تا قبل از اعزام بدست آورند تا بتوانیم با حداکثر داشته‌های خود راهی این رویداد شویم.

قرعه سختی در اردن برای ما رقم خورد

سرمربی تیم هندبال نوجوانان کشورمان با اشاره به اینکه حیف شد میزبانی ایران در شیراز از دست رفت، چون کادرفنی و فدراسیون برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای کسب بهترین نتیجه در کشورمان با استفاده از امتیاز میزبانی داشت. درخصوص قرعه‌ای که برای هندبالیست‌های نوجوان در اردن ثبت شده است، تاکید دارد: «بله، خب خیلی حیف شد میزبانی را از دست دادیم. زیرا ما روی استفاده از امتیاز میزبانی و حمایت طرفداران و هواداران ملی‌پوشان هندبالیست کشورمان حساب ویژه‌ای باز کرده بودیم. ولی الان باید در اردن کشوری دیگر به مصاف رقبا برویم. ضمن اینکه گروه‌بندی هم برای ما خیلی ایده‌ال نیست. ما در شیراز گروه خود را در مرحله نخست انتخاب کرده بودیم و با عراق و هندوستان همگروه بودیم که خیلی ابتدای مسیر را برای ما هموار می‌کرد. اما الان با گروه‌بندی جدیدی که درمسابقات اردن برای ما ثبت شده است، با تیم‌های قدرتمند و صاحبنامی مثل چین، چین تایپه و کویت در گروه D همگروه شدیم. این گروه‌بندی کار ما را در ابتدای مسیر دشوار کرد زیرا مجبوریم هر روز بازی کنیم و هیچ استراحتی هم بین بازی‌ها نداریم. گروه‌های دیگر یک روز استراحت دارند ولی ما این ارفاق را نداریم و باید طبق قرعه هر روز با رقبا بازی کنیم. کویت تیم خیلی خوبی هست و می‌دانم که همواره در آسیا جزو مدعیان است. چین تایپه و چین هم تیم‌های بسیار باکیفیت و خوبی دارند که مطمئنا در بازی با آنها هم کار دشواری در پیش داریم. البته چون برای همه تیم‌ها این اولین رقابت رسمی آنها است به نظرم نمی‌شود خیلی از پیش تیم‌ها را محک زد و تاکتیک و استرتژی آنها را دقیق آنالیز کرد چون شرایط بازی و استراتژی تیم‌ها و بازیکنان صدرصد مشخص نیست و نمی‌توان گفت چه تیمی از دیگری قوی تر و باکیفیت تر است. قطعا روز اول و بازی نخست برای ما خیلی تعیین‌کننده و مهم است. زیرا از آنجا به بعد می‌توانیم آنالیز دقیق خود از شرایط تیم‌ها و بازیکنان را دقیق داشته باشیم و بعد ببینیم که درگروه‌بندی آتی خود مثلا با تیم‌های برتر گروه A قرار رودرو شویم یا B خیلی مهم و حیاتی است. به نظرم باید بازی به بازی ببینیم شرایطمان چطور پیش می‌رود و برای بازی‌های بعد طبق آنالیزی که از تیم مقابل خود داریم شرایط را تحلیل و بررسی کنیم.

قدم مهم اول صعود از گروه مقدماتی است

منجیری در خصوص گروه‌بندی در اردن و شرایطی که برای صعود از مرحله مقدماتی دارند معتقد است: انصافا ما در گروه بسیار سختی قرار است بازی کنیم. شما گروه‌های دیگر را ببینید، به نسبت ما قرعه بسیار راحت‌تر و آسانی به آنها خورده است. گروه ما گروه سختی است که چهار تیم قدرتمند آسیایی در آن حضور دارند. به طور مثال در گروه A فقط یک عراق است، در گروه B یک هند است یا درگروه C  امارات و قطر است که به نظرم تیم‌های مطرح قاره آسیا مثل عربستان، قطر، کره جنوبی، اردن، ژاپن و...، با این تیم‌ها در گروه‌بندی مقدماتی کار خیلی دشواری نخواهند داشت. کار ما به همین جهت سخت شد که در دور مقدماتی به تیم‌های قدرتمندی خوردیم. بنابراین معتقدم قدم اول و مهم برای ما صعود مقتدرانه از این گروه است. بعد حالا برای بازی‌های دور بعدی باید بنشینیم و آنالیز کنیم ببینیم چه برنامه‌ریزی برای تیم‌های پیش رو در مراحل بعدی باید کرد. قطعا بعد از دور مقدماتی باید بررسی کنیم و ببینم برای صعود به مراحل بالاتر با تیم‌های قدرتمند شرقی همگروه شویم بهتر است یا تیم‌های غربی آسیا که همه اینها باهم برمی‌گردد به بعد از بازی‌های دور مقدماتی. شخصا برای خودم خوب بازی کردن و عبور از تیم‌های مطرح و قدرتمندی مثل چین، چین تایپه و کویت در دور مقدماتی است که بارها در سنوات قبل همین‌ها تبدیل شده بودند به گربه سیاه ما و کار را برای هندبالیست‌های نوجوان ما سخت می‌کردند. قطعا بعد از موفقیت در مرحله مقدماتی، می‌توان به خوبی برای بازی‌ها و مراحل بعد برنامه‌ریزی کرد و استراتژی چید.

بهترین شرایط اردویی و کیفی برای نوجوانان فراهم شد

سرمربی تیم هندبال نوجوانان درخصوص اینکه چه رتبه‌ای را در پایان این تورنمنت مهم قاره‌ای برای ملی‌پوشان نوجوان هندبال کشورمان پیش‌بینی می‌کند، می‌گوید: به عنوان سرمربی تیم هندبال نوجوانان ایران خدا را گواه می‌گیرم که پس از گذراندن شانزده مرحله اردوی آماده‌سازی و حضور در تورنمنت‌های مختلف و معتبر برون مرزی، همینطور کار شبانه‌روزی که برای آماده‌سازی ملی‌پوشان هندبال داشتیم. همچنین حمایت‌های عالی و همه جانبه فدراسیون برای اینکه ما چیزی کم و کسر نداشته باشیم، می‌توانم بگویم که ما چیزی از نظر آمادگی برای رویارویی با رقبا کم نداریم. به همین دلیل همه چیز را باید به زمان برگزاری مسابقات سپرد و شرایطی که ملی‌پوشان ما در زمین مسابقه و مصافبا رقبای خود دارند. امیدوارم که بچه‌ها در بهترین فرم بدنی باشند و در بالاترین کیفیت کار رقبا را از پیش روی خود بردارند. باقی ماجرا را هم باید سپرد به پروردگار. اما قلبا با توجه به زحمات بسیاری که این بچه‌های خوش‌آتیه متحمل شدند، آرزو دارم با کسب یک مدال خوش‌رنگ از رقابت‌های قهرمانی آسیا به تهران برگردیم و باعث شادی و غرور خانواده هندبال و مردم ورزش دوست کشور شویم.

فعلا نمی‌شود پیش‌بینی کرد کدام تیم بهتر است!

آزادمنجیری در پایان با تاکید بر این موضوع که او و شاگردانش دو هدف مهم را در آسیایی اردن که اولی کسب سهمیه جهانی و دومی رسیدن به مدالی خوش رنگ در رقابت‌های آسیایی هندبال نوجوانان است را دنبال می‌کنند، ادامه می‌دهد: اگر این مسابقات در رده سنی جوانان بود، می‌شد از وضعیت کیفی بازیکنان تیم‌ها در رده سنی نوجوانان آنها فهمید که شرایط کیفی و بازی کدام تیم‌ها در رقابت‌های آسیایی نوجوانان اردن بهتر است اما چون تقریبا تمامی هندبالیست‌های نوجوان اولین تجربه مهم بین‌المللی خود را در اردن سپری می‌کنند، خیلی نمی‌توان پیش‌بینی کرد که کدام تیم از دیگری بهتر است و وضعیت ایده‌ال تری دارد. اما براساس شرایط کیفی که در تیم‌های آسیایی و سنوات قبل وجود دارد، این گونه پیش‌بینی می‌شود که وضعیت کیفی بچه‌های خود ما به همراه تیم‌های عربستان، کویت، چین، ژاپن، قطر، چین تایپه، امارات و... از باقی تیم‌های حاضر در این دوره از رقابت‌های بهتر است. هرچند هدف و اولیت ما در این تورنمنت اول کسب سهمیه جهانی و بعد بدست آوردن یک مدال خوشرنگ در این رویداد بزرگ است. یک مقدار آسیب‌دیدگی یکی دو بازیکن اصلی‌ام ذهنم را بهم ریخته است، اما تمامی سعی و تلاش ما این است با بهترین کیفیت خود در میدان مسابقه حاضر شده و بهترین نتایج را برای هندبال ایران ثبت کنیم.

انتهای پیام/