تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3755435
شناسه : 3755435
تاریخ :
بزرگترین فلسفه سیدالشهدا بصیرت افزایی است اقتصاد ایران: تربت حیدریه- مدیر حوزه علمیه تربت‌حیدریه گفت: بزرگ‌ترین فلسفه قیام سیدالشهدا علیه‌السلام بصیرت و نجات مردم از گمراهی و ضلالت و هدایت به سمت خداوند متعال است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

آیت‌الله محمدرضا عصمتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال‌های اخیر با نقش‌آفرینی نظام اسلامی و همراهی ملت‌های اسلامی زیارت اربعین به همایش جهانی علیه استکبار تبدیل شده است، لذا باید همه مردم به این موضوع اهتمام خاص داشته باشند و در حد امکان از زیارت اربعین بهره‌مند شوند.

مدیر حوزه علمیه تربت‌حیدریه در تبیین هدف قیام سیدالشهدا علیه‌السلام گفت: در زیارت اربعین می‌خوانیم که شخصیتی همچون سیدالشهدا علیه‌السلام خون خود را در راه خدا بذل کرد تا مردم از جهالت و گمراهی نجات پیدا کنند و این بدان معناست وقتی که فتنه سراسر عالم را گرفته و تاریکی این همه افراد را درمانده کرده و راه حق را نمی‌توانستند تشخیص دهند، امام علیه‌السلام با یک حرکت مهم و تلنگر جدی، آنها را بیدار کرد و راه حق را نشان داد.

وی گفت: بزرگ‌ترین فلسفه قیام سیدالشهدا علیه‌السلام بصیرت و نجات مردم از گمراهی و ضلالت و هدایت به سمت خداوند متعال است.

عصمتی بیان کرد: در زیارت اربعین به زیبایی بیان شده قیام امام علیه‌السلام باعث شده که فهم و درک و عقل مردم بیشتر و دارای بصیرت و تشخیص شوند و از ضلالت و گمراهی که ایجاد کرده بودند نجات پیدا کنند که مصداق بارز امربه‌معروف و نهی از منکر است.

مدیر حوزه علمیه تربت‌حیدریه افزود: به گونه‌ای امام این قیام را طراحی کردند که نقش زنان در موضوع پیام‌رسانی عاشورا که بسیار مهم است نیز دیده شده که پیشاپیش این قیام حضرت زینب و ام‌کلثوم «سلام‌الله» است که طوری عمل کردند که پیام عاشورا را به جامعه رساندند و اجازه ندادند این قیام در کربلا بماند.

وی اضافه کرد: جلوه‌های عظمت امام حسین علیه‌السلام در شجاعت و مردانگی و عبودیت محض حضرت زینب «سلام‌الله» کاملاً واضح و روشن است که در جواب ابن زیاد فرمود؛ هر آنچه که دیدیم زیبایی و مطلوب خداوند است و از طرفی در درگاه یزید فرمود که هر نقشه‌ای که داری به کار ببر اما نمی‌توانی نور خدا را خاموش کنید.

عاشورا صف‌آرایی حق و باطل است

عصمتی به عبرت‌آموزی از قیام کربلا اشاره کرد و افزود: عاشورا صف‌آرایی حق و باطل است که جبهه حق با ویژگی‌های خاص خود فقط تابع حق و اراده خداست و جبهه باطل مملو از شرارت‌ها و ظلم و جنایت است.

مدیر حوزه علمیه تربت‌حیدریه بیان کرد: این صف‌آرایی منحصر به عاشورا نیست و از زمان حضرت آدم تا ظهور حضرت حجت عجل‌الله تعالی فرجه الشریف که بساط ظلم را جمع و عدل را فراگیر می‌کند این تقابل جبهه حق و باطل وجود دارد.

وی گفت: رژیم غاصب صهیونیستی مظهر همه خباثت‌هاست و نمونه‌ای از تقابل حق و باطل را امروز در غزه مشاهده می‌کنیم که صهیونیست‌ها هیچ پایبندی به اصول انسانی ندارند و این رژیم کودکش تمام زنان و مردان و کودکان بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشد، لذا امت اسلامی برای نجات مردم غزه در تقابل رژیم غاصب صهیونیستی باید محکم بایستند.