تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3755391
شناسه : 3755391
تاریخ :
آغاز عملیات اجرایی و افتتاح ۳۱ پروژه شرکت آب منطقه ای در گلستان اقتصاد ایران: گرگان- مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان از آغاز عملیات اجرایی و افتتاح ۳۱ پروژه شرکت آب منطقه ای در استان خبرداد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار، ایرج حیدریان، صبح چهارشنبه در سومین قرارگاه خبری شهید همدانی ویژه هفته دولت خبر داد و اظهار کرد: در هفته دولت امسال شاهد آغاز عملیات اجرایی و افتتاح ۳۱ پروژه به ارزش ۳۱۹ میلیارد تومان خواهیم بود.

به گفته حیدریان در دولت سیزدهم مبلغ سه هزار و ۶۴۷ میلیارد تومان به آب منطقه‌ای استان تخصیص یافت.

وی افزود: تأمین آب شرب به میزان ۵۷۵ لیتر بر ثانیه، حفر و تجهیز ۳۰ حلقه چاه، تکمیل ۳۳ هزار متر مکعب مخزن بتنی، اجرای خطوط جمع آوری و انتقال به طول ۳۸ کیلومتر و احداث ۲ ایستگاه پمپاژ از جمله اقداماتی است که در حوزه آبرسانی انجام شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان از احداث و بهره برداری شبکه فرعی مدرن آبیاری و زهکشی قره سو، زرینگل در سطح چهار هزار هکتار و احداث و بهره برداری زهکشی اراضی اولویت دار در سطح سه هزار هکتار خبر داد.

وی در خصوص سد نرماب هم، یادآور شد: در حال حاضر ۶۰ درصد اسکان مجدد روستای جنگلده بالا و ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی بدنه سد انجام شده است.

حیدریان اظهار کرد: سد کوچک مخزنی سیجوال به حجم یک و نیم میلیون متر مکعب احداث و بره برداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت تعداد هزار و ۳۹۰ حلقه چاه در استان مسدود شده و حفر ۳۸۰ چاه غیر مجاز جلوگیری شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان: در دولت چهاردهم از ابتدای مرداد ماه تا کنون تأمین آب شرب به مزان ۷۰ لیتر بر ثانیه با حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه در زیارت و فتحه باغ به به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی ۹۲.۲ میلیون یورویی به جمهوری اسلامی اختصاص یافت که بسیار با ارزش است

حیدریان اظهار کرد: در دولت سیزدهم ۵۷۱ لیتر بر ثانیه با ۳۰ حلقه چاه به حجم آب آشامیدنی استان اضافه شده و ۳۰ هزار متر مکعب مخزن تکمیل شده است

وی افزود: در دولت سیزدهم مجموع اعتبار ۳,۸۳۰ میلیارد تومان در حوزه آب منطقه استان جذب شده است.