تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3755384
شناسه : 3755384
تاریخ :
۵۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به زنبورداران پرداخت شد اقتصاد ایران: صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور حدود ۵۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به سهامداران خود در مدت ۳ سال اخیر پرداخت کرده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، امیر معین، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور به مناسبت ۳۱ مرداد، روز ملی عسل گفت: صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور حدود ۵۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به سهامداران خود در مدت ۳ سال اخیر پرداخت کرده است. از این عدد ۲۲۶ میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد ۴ درصدی و دوره بازپرداخت یک ساله و باقی در قالب تأمین نهاده و وام مرابحه انجام شد.

وی اظهار کرد: از محل سرمایه داخلی این صندوق در ۳ سال گذشته ۱۴۵۰ تن شکر و ۲۲۰ تن خوراک زنبورعسل میان زنبورداران توزیع شده است.

وی ایجاد بازارهای مستقیم و غیر مستقیم عرضه محصولات زنبورداران را از اقدامات این صندوق عنوان و تصریح کرد: راه اندازی بازار محصولات زنبورداران با هدف تأمین و عرضه عسل باکیفیت، طبیعی و استاندارد به مصرف کنندگان صورت گرفته است و عسل‌های عرضه شده دارای گواهی آزمایشگاهی هستند.

معین یادآور شد: این صندوق در مدت ۳ سال اخیر در حوزه بازار رسانی ۶۰ تن عسل، ۱۰۵ کیلوگرم ژل رویال و سایر فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی بر پایه زنبور عسل فعالیت داشته است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور در همین حال گردش مالی ۱۱۰ میلیارد ریالی در بخش زنبورداری را از مزیت‌های راه اندازی بازارهای مستقیم و غیرمستقیم محصولات زنبورداران کشور توسط این صندوق برشمرد.

معین برگزاری دوره‌های آموزشی و پژوهشی در راستای ارتقای دانش و مهارت زنبورداران کشور را از دیگر اقدامات این صندوق نام برد و گفت: این دوره‌های آموزشی از جمله در زمینه عسل شناسی، استحصال زهر زنبورعسل و آپی تراپی (زنبور درمانی) با همکاری مؤسسه تحقیقات علوم دامی در استان‌هایی مانند تهران، البرز، قزوین و فارس برگزار شده است.

وی درباره سرمایه صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور نیز بیان کرد: سرمایه ثبتی این صندوق در ابتدای دولت سیزدهم ۲۱۵ میلیارد ریال بود که طی یک دوره افزایش، این سرمایه به ۲۷۱ میلیارد ریال رسید و اکنون در مرحله جدید افزایش سرمایه ۳۰ میلیارد ریالی هستیم.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور افزود: با تخصیص این ۳۰ میلیارد ریال، مجموع سرمایه ثبتی صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور به ۳۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید. وی تصریح کرد: ۴۷ درصد سرمایه صندوق، سهم دولت و ۵۳ درصد سهم بخش خصوصی شامل اتحادیه‌ها و تشکل‌های ملی، استانی و شهرستانی تولیدکننده زنبور عسل کشور است.

معین درباره اعضای صندوق گفت: این صندوق ۲۹۱ عضو دارد که یک عضو آن دولت و ۲۹۰ عضو دیگر شامل تشکل‌ها و بخش خصوصی می‌باشد.

وی وجود عسل تقلبی در بازار را از مشکلات زنبورداران کشور دانست و اظهار کرد: مبارزه با عرضه عسل‌های تقلبی نیاز واقعی زنبورداران کشور است.

معین خواستار افزایش سرمایه این صندوق، تأمین به موقع نهاده‌های بخش زنبورداری، مبارزه با عسل‌های تقلبی، ایجاد راه‌های صادراتی برای عسل ایران و ساماندهی بیمه تأمین اجتماعی زنبورداران در دولت چهاردهم شد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور تاکید کرد: یکی از برنامه‌های اصلی ما، ایجاد مسیرهای صادراتی است تا محصولات گواهی شده عسل وارد بازارهای جهانی شود.