تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3755378
شناسه : 3755378
تاریخ :
شولتز تصمیم برلین برای قطع کمک به اوکراین را تکذیب کرد! اقتصاد ایران: صدر اعظم آلمان گزارش‌ها درباره تصمیم برلین مبنی بر قطع کمک به اوکراین را تکذیب کرد!

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان گمانه‌زنی‌ها را درباره تصمیم برلین جهت قطع کمک نظامی و مالی به اوکراین، رد کرد.

شولتز متعهد شد که «هرگز هیچ‌چیز نمی‌تواند وعده‌های آلمان برای حمایت از اوکراین را در هم بشکند.» وی همچنین گفت که از بحث این روزها درباره تمایل برلین جهت قطع حمایت نظامی از کی‌یف، تعجب کرده است. شولتز یادآور شد که دولت آلمان قرار است امسال در قالب کمک نظامی، چهار میلیارد یورو در اختیار کی‌یف قرار دهد و این به گفته وی، بیشتر از هر کشور دیگر اروپایی است.

علاوه بر این، براساس تصمیم گروه «جی هفت»، اوکراین وامی به ارزش ۵۰ میلیارد یورو دریافت خواهد کرد و سود این وام از محل عواید دارایی‌های مسدودشده روسیه در اروپا پرداخت می‌شود!

صدر اعظم آلمان می‌گوید که این مبلغ به اوکراین برای خرید تسلیحات ضروری کمک می‌کند و هرچند این وام و سازوکار آن هنوز به طور بین‌المللی تایید نشده اما شولتز مدعی شده است که «درباره آن هیچ ابهامی وجود ندارد»!

روزنامه « ۱۷ آگوست» نوشت که آلمان قصد دارد تا کمک نظامی به اوکراین را کاهش دهد زیرا با توجه به برنامه‌ریزی فعلی بودجه‌، در حال حاضر بودجه‌ای برای این منظور در دسترس نیست. به نوشته این رسانه، تدابیر ریاضت اقتصادی که دولت شولتز و وزارت دارایی آلمان اتخاذ کرده، دلیل کسری بودجه است.

آلمان بعد از آمریکا، دومین حامی مالی بزرگ اوکراین است و برلین از ابتدای جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، تاکنون همواره از کی‌یف حمایت مالی و نظامی کرده است.