تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3755334
شناسه : 3755334
تاریخ :
کشف بیش از ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در کیش طی ۲ روز گذشته اقتصاد ایران: بندرعباس-جانشین فرماندهی پایگاه دریابانی کیش در حالی امروز از کشف بیش از ۱۰۰ هزار لیتر در این جزیره خبرداد که در کمتر از ۴۸ ساعت گذشته ۱۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق دیگر نیز کشف شده بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ فرهاد حسنوند با اعلام این خبر اظهار کرد: در اجرای طرح برخورد و مبارزه با قاچاق سوخت، مأموران پایگاه دریابانی کیش در حین کنترل حوزه آبی به ۲ فروند شناور صیادی که در حال گذر به سمت مرز بودند، مشکوک شدند.

وی ادامه داد: مأموران دریابانی در بازرسی از این شناورها موفق به کشف بیش از ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۶ خدمه و اعزام آنان به مرجع قضائی شدند.

جانشین فرماندهی پایگاه دریابانی کیش با اشاره به اینکه سودجویان با استفاده از روش‌های متعدد قصد انتقال سرمایه ملی از کشور را دارند، افزود: این افراد پس از جمع‌آوری سوخت به صورت شبانه با حضور در نقطه صفر مرزی و ورود به آب‌های مرزی کشورهای حاشیه خلیج فارس اقدام به فروش سوخت‌های قاچاق به شناورهای خارجی می‌کنند.

وی اضافه کرد: متأسفانه با توجه به اینکه اینگونه اقدامات غیرقانونی سود نامشروع بسیاری برای متخلفان دارد، افراد هنجارشکن در این حوزه ورود می‌کنند که در همین راستا باید بدانند پلیس در برخورد با این افراد با قاطعیت تمام در صحنه حاضر است.

در کمتر از ۴۸ ساعت گذشته نیز بیش از ۱۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل از ۲ فروند شناور صیادی کشف و هفت نفر در این راستا دستگیر شدند.