تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3755312
شناسه : 3755312
تاریخ :
دنیامالی با مفاهیم تخصصی حوزه ورزش و جوانان آشنا نیست اقتصاد ایران: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دنیامالی با مفاهیم تخصصی حوزه ورزش و جوانان آشنا نیست و حوزه تخصصی وی جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی زارعی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه ۳۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اظهار کرد: ایران در ۱۵۰ سال اخیر دو مقطع مهم و حساس داشت؛ هویت ایران در ۱۵۰ سال قبل از انقلاب تحقیر شده بود که امام خمینی (ره) هویت ایرانی را احیا کرد.

وی ادامه داد: بعد از رحلت حضرت امام (ره) نیز مقام معظم رهبری به دنبال شکوفایی ایران، استعدادها، منابع طبیعی و ژئوپلیتیک ایران بودند و همواره کارآمدی مبتنی بر علم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر این اساس همه ما باید کارآمدی را در وزرای پیشنهادی مورد توجه قرار دهیم. دو نفر از نمایندگان فعلی مجلس برای تصدی وزارتخانه‌های کشاورزی و ورزش معرفی شده‌اند که عملاً هر دو نفر آنها برای این وزارتخانه غیرمتخصص هستند.

زارعی تاکید کرد: ما باید نسبت به بررسی کارنامه و عملکرد همکاران خود دقت و وسواس بیشتری داشته باشیم. رشته علمی دنیامالی هیچ نسبتی با وزارت ورزش و جوانان ندارد و تخصص وی حوزه جغرافیا و برنامه ریزی شهری است.

وی افزود: دنیامالی در دو دوره مجلس یازدهم و دوازدهم عضو کمیسیون عمران و همچنین عضو شورای عالی مسکن بوده است. وی با مفاهیم تخصصی حوزه ورزش و جوانان آشنا نیست. وی هیچ تخصص و نسبتی با جوانان ندارد.

زارعی بیان کرد: دنیامالی حدود ۱۰ سال در هیأت رئیسه فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه ای حضور داشته و سوال آن است که آیا ما توسعه‌ای را در ورزش‌های زورخانه ای دیده‌ایم؟ از سوی دیگر گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان برنامه را به مجلس ارائه کرده که سنجه پذیر نیست و وی در حوزه دیگری یعنی عمران و شهرسازی صاحب فن و دانش است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: رئیس جمهور گفته بود از متخصصان استفاده خواهد کرد و سوالمان از پزشکیان این است که این بود تخصصی گرایی شما؟ بنده به هیچ حزبی وابسته نیستم و معتقدم که باید پای در اصول داشت و مدام روش‌ها را اصلاح کرد.

زارعی خاطرنشان کرد: ما باید در جلسات رأی اعتماد دقت کافی را داشته باشیم. در دولت سیزدهم یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی به مجلس معرفی شد و رأی اعتماد گرفت و تخصص این کار را نداشت و الان هم در حال مجازات است.