تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3755306
شناسه : 3755306
تاریخ :
خواص شگفت انگیز بلوبری برای پوست اقتصاد ایران: بلوبری فقط یک میوه خوشمزه نیست بلکه یکی از بهترین مواد غذایی است که می تواند فواید زیادی برای سلامت پوست شما داشته باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از انلی مای هلث، یکی از بهترین غذاها که می تواند فواید زیادی برای سلامت پوست شما داشته باشد،بلوبری است. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که به سلامت پوست کمک می کند. این خواص ممکن است به محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد، کاهش التهاب و افزایش تولید کلاژن کمک کند.

فواید بلوبری برای پوست


درخشش جوانی

بلوبری سرشار از آنتی اکسیدان، به ویژه ویتامین C است که به مبارزه با رادیکال های آزاد و محافظت از پوست در برابر آسیب های محیطی کمک می کند. مصرف بلوبری به همراه سایر میوه ها و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان در رژیم غذایی می تواند مصرف کلی آنتی اکسیدان شما را افزایش داده و به پیشگیری از پیری زودرس کمک کند.

روشن کنندگی پوست

محتوای ویتامین C موجود در بلوبری به روشن شدن چهره کمک می کند و باعث افزایش تولید ملانین می شود و لکه های تیره و هایپرپیگمانتاسیون را برطرف می کند. افزودن عصاره یا آب بلوبری به روتین مراقبت از پوست شما می تواند معجزه کند، رنگ پوست شما را یکدست کند و به پوست شما درخششی بدهد که آرزویش را داشتید.

تقویت هیدراتاسیون

بلوبری تقریباً از 85٪ آب تشکیل شده است که آنها را به یک ماده آبرسان عالی برای پوست تبدیل می کند. بلوبری به حفظ سد رطوبتی پوست کمک می کند و تضمین می کند که آن را انعطاف پذیر، چاق و به اندازه کافی هیدراته کند. افرادی که پوست خشک دارند باید از فواید بلوبری برای آبرسانی به پوست خود استفاده کنند.

تسکین استرس

آیا می دانستید استرس عامل رایج بسیاری از مشکلات پوستی از جمله تیرگی، آکنه و پیری زودرس است؟ بلوبری حاوی ترکیباتی است که به کاهش سطح استرس و افزایش آرامش کمک می کند. این خاصیت می تواند به طور غیرمستقیم با به حداقل رساندن شرایط پوستی مرتبط با استرس و ارتقاء سلامت و شادابی کلی پوست به نفع پوست باشد.

ترمیم پوست

بلوبری سرشار از آنتوسیانین ها، فلاونوئیدهایی است که به رنگ آبی تیره آن کمک می کند و دارای خواص ضد التهابی و ترمیم زخم قوی است. چه از محصولات مراقبت از پوست حاوی بلوبری استفاده کنید یا از ماسک های DIY خود استفاده کنید، افزودن خواص بلوبری به روتین شما می تواند در ترمیم پوست شما معجزه کند، به بهبود سریع تر اسکارها، بریدگی ها و ساییدگی ها کمک کند.

پیشگیری از آکنه

اگر اغلب آکنه را تجربه می کنید، بلوبری را در رژیم غذایی خود بگنجانید. آنها دارای خواص ضد التهابی هستند که می توانند به آرام کردن پوست تحریک شده و کاهش قرمزی و تورم مرتبط با جوش های آکنه کمک کنند. همچنین، آنتی اکسیدان های موجود در بلوبری به مبارزه با باکتری های مولد آکنه کمک می کند و آنها را به یک متحد طبیعی در مبارزه با لک ها و جوش ها تبدیل می کند.

طبق یک مطالعه در سال 2016 رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها و فیبر (مواد مغذی فراوان در بلوبری) با کاهش التهاب مرتبط است که به طور بالقوه منجر به کاهش تورم مرتبط با آکنه و تغییر رنگ پوست می شود.

محافظت در برابر اشعه فرا بنفش

در حالی که بلوبری نمی تواند جایگزین ضد آفتاب شود، غلظت بالای آنتی اکسیدان ها، به ویژه آنتوسیانین ها و ویتامین E، می تواند محافظت بیشتری در برابر آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش ایجاد کند. مصرف منظم بلوبری یا استفاده از محصولات مراقبت از پوست حاوی بلوبری ممکن است به کاهش خطر ابتلا به آفتاب سوختگی و پیری زودرس ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش کمک کند.

اضافه کردن بلوبری به روتین مراقبت از پوست

در اینجا چند راه ساده برای استفاده از بلوبری وجود دارد:

  • رژیم غذایی: بلوبری را به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه خود در نظر بگیرید و با افزودن آن به اسموتی، بلغور جو دوسر و سالاد یا صرف میان وعده از مصرف آن لذت ببرید. مصرف منظم بلوبری نه تنها برای پوست شما مفید است، بلکه برای سلامت و تندرستی کلی شما نیز سودمند است.
  • ماسک صورت خانگی: می توانید بلوبری تازه را له کرده و با عسل یا ماست مخلوط کنید تا یک ماسک صورت مغذی ایجاد کنید. این ماسک را روی پوست تمیز بمالید، بگذارید 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند، سپس با آب گرم بشویید تا پوستی شاداب شود.
  • عصاره بلوبری: به دنبال محصولات مراقبت از پوست فرموله شده با عصاره بلوبری، مانند سرم ها، مرطوب کننده ها و ماسک ها باشید تا از قدرت بلوبری برای پوست خود استفاده کنید.