تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3755305
شناسه : 3755305
تاریخ :
خطر آتش‌سوزی؛ ۷۲۰ هزار خودرو BMW فراخوان شدند اقتصاد ایران: ۷۲۰ هزار خودرو‌ BMW به‌خاطر احتمال خطر آتش‌سوزی، فراخوان شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

شرکت بی‌ام‌و، به‌تازگی یکی از بزرگ‌ترین فراخوان‌های سال ۲۰۲۴ تاکنون را صادر کرده است. این شرکت دلیل فراخوان ۷۲۰٬۷۹۶ خودرو از مدل‌های مختلف خود را بروز اتصال کوتاه در قسمتی از زیر کاپوت اعلام کرده است. این اتصال کوتاه ممکن است از پمپ آب نشأت بگیرد و در مواردی باعث آتش‌سوزی شود.

بنابر گزارش اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA)، شرکت آلمانی بی‌ام‌و، گزارشی مبنی‌بر وقوع یک اتفاق آتش‌زا در یک خودرو نامشخص در ایالات متحده، دریافت کرد. در تحقیقات بعدی، اتفاقات مشابه دیگری گزارش شد که درنهایت منجربه تحقیقات گسترده روی پمپ آب و یک کانکتور پلاگین الکتریکی خاص مرتبط با آن شد.

درنهایت مشخص شد که در شرایط نادر، روغن سوخته‌ای که از شیلنگ هوای ورودی چکه می‌کند، می‌تواند به پلاگین رسیده و به آب‌بندی آن آسیب برساند. این امر می‌تواند منجربه ورود مایع به پلاگین و ایجاد اتصال کوتاه و در مواردی منجر به آتش‌سوزی شود. طبق گزارش‌ها، این اتفاق در خودروهای متعددی رخ داده است.

در جدول زمانی فراخوان، BMW به ۱۸ خودرو اشاره می‌کند که درباره‌ی آن‌ها یا شکایاتی مطرح شده یا واقعا آسیبی دیده‌اند. خوشبختانه تاکنون هیچ گزارش رسمی مبنی‌بر تصادف ناشی از این قطعه‌ی معیوب خودرو، از سوی این شرکت خودروسازی ارائه نشده است.

فهرست اسم چندین خودرو
Motor1

مشکل نقص آتش‌زا در خودرو‌های BMW طیف گسترده‌ای از ماشین‌هایی را که در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ تولید شده‌اند تحت تأثیر قرار می‌دهد. در بالا فهرستی از مدل‌هایی که احتمالاً باید بررسی شوند، از طرف این شرکت ارائه شده است.

بی‌ام‌و برای رفع مشکل، پمپ آب و پلاگین مشکل‌ساز را بررسی می‌کند و درصورت وجود هرگونه آسیب، آن‌ها را تعویض خواهد کرد. همچنین یک سپر محافظ برای جلوگیری از ورود مایعات اضافی به پلاگین نصب خواهد شد. این شرکت در بیانیه‌اش گفت که اعلان این فراخوان به نمایندگی‌ها آغاز شده است. اعلان خاص به مالکان از تاریخ ۴ اکتبر (۱۳ مهر ۱۴۰۳) آغاز می‌شد.

مقالات مرتبط
  • فراخوان بی‌ام‌و برای ۱٫۳ میلیون خودرو با ایربگ معیوب
  • این خودرو BMW Skytop است؛ کانسپت مدرن و لوکس با الهام از کوسه

مشکلات جدید خودروهای بی‌ام‌و درحالی اتفاق می‌افتد که چندی پیش همین شرکت، بیش از ۱٫۳ میلیون خودرو خود در چین را، به‌دلیل ایراد احتمالی در ایربگ‌های ساخت شرکت تاکاتا فراخوان کرد. حتی این اقدام نیز، پس از فراخوان مشابهی در ایالات متحده در ماه گذشته انجام شد.