تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3755304
شناسه : 3755304
تاریخ :
انتشار ۶۰۳ مقاله توسط معاونت تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی کرمان اقتصاد ایران: کرمان- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در سال ۱۴۰۳، تعداد ۶۰۳ مقاله علمی- پژوهشی در حوزه معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان منتشر شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

عابدین ایرانپور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال ۱۴۰۳، تعداد ۲۰۴ طرح در حوزه معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان به تصویب و مرحله اجرا رسیده است.

ایرانپور موضوعات طرح‌های فوق را در زمینه بیماری‌های دهان و دندان، سرطان، پیشگیری تشخیص و درمان، آمار و اپیدمیولوژی، آینده پژوهی در سلامت و روان شناسی اعلام کرد.

وی ادامه داد: همچنین مقوله بهداشت، علوم دارویی، بهداشت حرفه‌ای و علوم اعصاب شناختی از دیگر طرح‌هایی است که در حوزه این معاونت در سال جاری به تصویب و مرحله اجرا رسیده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: در سال ۱۴۰۳، تعداد ۶۰۳ مقاله علمی- پژوهشی در حوزه معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان منتشر شده است.

ایرانپور با ذکر مراکز تحقیقاتی این معاونت، اظهار کرد: آزمایشگاه جامع تحقیقات، مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و مرکز تحقیقات علوم اعصاب از جمله مراکز تحقیقاتی این معاونت محسوب می‌شوند.

وی همچنین مرکز تحقیقات فیزیولوژی، مرکز تحقیقات بیماری هیداتید، مرکز تحقیقات قارچ شناسی و باکتری شناسی پزشکی، مرکز تحقیقات پرستاری، مرکز تحقیقات بیماری‌های مغز و اعصاب و مرکز تحقیقات قلب و عروق را از دیگر مراکز حوزه معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: مرکز تحقیقات فارماسیوتیکس، مرکز تحقیقات علوم دارویی و فرآورده‌های آرایشی و مرکز تحقیقات لیشمانیوز هم از سایر مراکز فعال هستند.

ایرانپور اظهار کرد: مرکز رشد فناوری‌های سلامت، مرکز تحقیقات مهندسی بهداشت محیطو مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری نیز در زمره مراکز این معاونت محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: مرکز تحقیقات داروهای گیاهی و سنتی، مرکز تحقیقات گوارش و کبد، مرکز تحقیقات غدد درون ریز و متابولیسم، پایگاه تحقیقات بالینی بیمارستان شفا، پایگاه تحقیقات بالینی بیمارستان شهید باهنر و پایگاه تحقیقات بالینی بیمارستان افضلی پور هم جز مراکز تحقیقاتی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان به شمار می‌روند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مرکز تحقیقات پاتولوژی و سلول‌های بنیادی، پژوهشکده آینده پژوهی در سلامت، مرکز تحقیقات انفورماتیک پزشکی و مرکز تحقیقات مدیریت ارائه خدمات سلامت نیز از دیگر مراکز فعال این معاونت محسوب می‌شوند.

ایرانپور تصریح کرد: همچنین مرکز تحقیقات سلامت در بلایا و فوریت‌ها، مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت، مرکز تحقیقات مدل سازی در سلامت و مرکز تحقیقات مراقبت اچ‏ آی وی و عفونت‌های آمیزشی از دیگر مراکز این معاونت هستند.

وی ادامه داد: به علاوه مرکز تحقیقات بیماری‌های دهان و دندان، مرکز تحقیقات اندودنتولوژی، مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت دهان و مرکز تحقیقات آینده نگری و نوآوری در سلامت جز دیگر مراکز فعال معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان به شمار می‌روند.

ایرانپور گفت: همچنین مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی کاربردی، مرکز تحقیقات بهداشت باروری، خانواده و جمعیت و مرکز تحقیقات طب و دین از دیگر مراکز تحقیقاتی ما محسوب می‌شوند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان یادآور شد: تاکنون تعداد ۵ طرح شاخص در مراکز تحقیقاتی اجرا شده و یا در حال انجام است، که این طرح‌ها با عنوان مراکز تطابق دارد.

وی به سامانه‌های زیر نظر معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان اشاره و بیان کرد: سامانه پژوهان، سامانه علم سنجی دانشگاه‌ها و سامانه اعضا هیأت علمی از این دست محسوب می‌شوند.

ایرانپور در خصوص نحوه ارتباط پژوهشگران با این معاونت، تصریح کرد: پژوهشگران می‌توانند از طریق سامانه پژوهان، سایت معاونت تحقیقات، انجام مکاتبات اداری و اتوماسیون، معرفی از طریق دانشکده‌ها و یا به صورت حضوری و تلفنی با معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ارتباط برقرار کنند.