تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3755273
شناسه : 3755273
تاریخ :
۱۲ هزار میلیارد ریال برای آبرسانی به چالوس و نوشهر نیاز است اقتصاد ایران: چالوس- معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: ۱۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل فاز نخست طرح آبرسانی به مرزن‌آباد، چالوس و نوشهر نیاز است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، افراسیاب میرزایی افزود: عملیات اجرایی فاز نخست طرح ملی آبرسانی به مرزن‌آباد، چالوس و نوشهر با صرف ۲,۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل این فاز به ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: فاز نخست طرح آبرسانی به مرزن‌آباد، چالوس و نوشهر شامل خط اصلی انتقال آب، سامانه تأمین آب و ساخت تصفیه‌خانه اضطراری می‌شود که عملیات اجرایی سازه سامانه تأمین آب این طرح به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی رسیده و در آستانه تکمیل قرار دارد.

میرزایی گفت: برای اجرای این فاز یک خط انتقال ۲۸ کیلومتری با لوله فولادی به قطر ۱۲۰۰ میلیمتر طراحی شده که تا کنون ۱۲ کیلومتر لوله مورد نیاز خریداری شده و ۹ کیلومتر از لوله‌گذاری نیز انجام شده است.

وی تصریح کرد: برای اجرای این خط انتقال پنج مورد لوله‌گذاری از زیر جاده باید انجام شود که تا کنون ۲ مورد اجرا شده است.

وی ادامه داد: سه شرکت با مجموع هفت هزار میلیارد ریال قرارداد با شرکت آب منطقه‌ای مازندران برای اجرای خط اصلی انتقال همکاری دارند اما اجرای عملیات عمرانی در کنار جاده پرتردد چالوس معمولاً با برخی محدودیت‌ها همراه است که سرعت پیشرفت فیزیکی را کاهش می‌دهد.