تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3755265
شناسه : 3755265
تاریخ :
گردوخاک اوباما در کنگره حزب دموکرات‌/ ترس به جان ترامپ افتاده است اقتصاد ایران: رئیس جمهور اسبق آمریکا در دومین روز کنگره حزب دموکرات در شیکاگو، سخنرانی کرد و نامزد جمهوری‌خواهان را به باد انتقاد گرفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا در نطق طوفانی خود در روز دوم کنگره حزب دموکرات، ضمن حمایت از کامالا هریس، معاون رئیس جمهور کنونی آمریکا به عنوان نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد جمهوری‌خواهان را هدف انتقاد قرار داد.

اوباما با اشاره به نخستین دوره ریاست جمهوری ترامپ، خطاب به نمایندگان حاضر در کنگره گفت: به چهار سال دیگر قیل و قال، سهل‌انگاری و آشوب نیازی نداریم. این فیلم را قبلاً دیده‌ایم و همه می‌دانیم که «دنباله» فیلم‌ها معمولاً بدتر است.

اوباما ادامه داد: حالا که ترس باختن به هریس به جان ترامپ افتاده است، غرولندهایش هم بدتر خواهد شد. وی که نخستین رئیس جمهور سیاهپوست آمریکا محسوب می‌شود، وزن زیادی به کارزار انتخاباتی هریس بخشیده است؛ کسی که خود به‌دنبال تاریخ‌سازی در انتخابات پنجم نوامبر و راه‌یابی به کاخ سفید به عنوان نخستین رئیس جمهور زن، سیاهپوست و با تبار جنوب آسیایی تاریخ آمریکاست.

رئیس جمهور اسبق آمریکا اضافه کرد: آمریکا آماده فصلی جدید و داستانی بهتر است. ما برای ریاست جمهوری کامالا هریس آماده هستیم. تاریخ جو بایدن را به عنوان رئیس جمهوری که در برهه‌ای خطرناک از دموکراسی دفاع کرد، به یاد خواهد داشت. افتخار می‌کنم که او را رئیس جمهور خودم خطاب می‌کنم اما با دوست خطاب کردنش، غرور بیشتری حس می‌کنم.

میشل اوباما، همسر باراک اوباما نیز با اشاره غیرمستقیم به نخستین دوره ریاست جمهوری همسرش در سال ۲۰۰۸، گفت: آمریکا امیدوار به بازگشت است.

وی همچنین هشدار داد که ترامپ تلاش خواهد کرد تا صداقت هریس را زیر سوال ببرد و به گفته وی، ترامپ برای آنکه همه از «اوباما و خانواده‌اش بترسند، هر کاری که در توان داشت، انجام داد.»

وی افزود: نگاه محدود و سطحی ترامپ به جهان، باعث شد او از وجود دو فرد سختکوش، با تحصیلات عالی و موفق که از قضا سیاهپوست هم بودند، احساس خطر کند! یک نفر باید به او بگوید که شاید شغلی که برای به‌دست آوردنش تلاش می‌کند، یک «شغل سیاهپوستی» باشد! (ترامپ پیشتر با اشاره به مهاجرانی که وارد خاک آمریکا می‌شوند، گفته بود که آنها «مشاغل سیاهپوستی» را می‌ربایند).