تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3755246
شناسه : 3755246
تاریخ :
مهم‌ترین دغدغه امروز جامعه اسلامی تغییر فرهنگ زندگی است اقتصاد ایران: اصفهان - دبیر ستاد امربه معروف اصفهان گفت: مهم‌ترین دغدغه امروز جامعه اسلامی تغییر فرهنگ زندگی است و این موضوعِ نگران کننده است چراکه تغییر سبک زندگی منجر به بی تفاوتی به اطرافیان شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن مظاهری صبح چهارشنبه در همایش جهاد روایت بانوان با موضوع «کجای تاریخ ایستاده ایم»، اظهار کرد: از ابتدای خلقت آدم، او و هدف خلقت و کمالش محقق نمی‌شد مگر اینکه شخصی بنام حوا در کنارش قرار می‌گیرد و اگر حوا خلق نمی‌شد آدم ابتر می‌ماند همانطور که عالم هستی اگر فاطمه (س) نداشت ابتر بود وخیر کثیر توسط این بانوی بزرگ اسلام در عالم ساری و جاری است.

وی با بیان اینکه در مسیر خلقت تا به امروز نقش زنان و بانوان بسیار چشمگیر و مؤثر بوده است، به نقش حضرت خدیجه (س) در صدر اسلام اشاره کرد و افزود: در صدر اسلام و درزمان رسالت پیامبر گرامی اسلام حضرت خدیجه مکمل این رسالت عظیم می‌شوند و این مسیر سخت و دشوار که مبارزه با جهل و نادانی بود را پیامبر طی نمودند.

دبیر ستاد امربه معروف اصفهان ادامه داد: در زمان رسالت باید شخصی همانند حضرت خدیجه (س) با مال خود به کمک پیامبر اسلام بیاید تا مأموریت الهی به سر انجام برسد و در زمان امیرالمومنین علی (ع) باید شخصی همانند حضرت زهرا (س) سپر ولایت شود وجان خود را در راه ولایت و حیا ت مسیر ولایت فدایی کند.

وی به نقش حضرت زینب (س) در قیام عاشورایی امام حسین (ع) اشاره و گفت: در قیام عاشورایی حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) اگر وجود و کلام حضرت زینب نبود و قیام عاشورا را تبیین نمی‌کرد با توجه به تحریفاتی که توسط یزدیان و امویان صورت گرفته بود این قیام ابتر می‌ماند ودر همان کربلا در سال ۶۱ هجری می‌ماند.

حجت الاسلام مظاهری با اشاره به موفقیت مردان به پشتوانه زنان تصریح کرد: هرجا یک مرد موفقی را می‌بینید پشت سر آن و حامی ایشان یک زن موفقی حضور دارد که در تاریخ اینگونه نشان داده شده است.

وی ابراز کرد: فرهنگ و نگاهی که توانسته ارزش‌های اسلامی را حفظ کند در راستای اعتقادات غنی مردم بخصوص بانوان در پرورش دادن مردان می‌باشد امروز فضای جامعه که در موقعیت آخرالزمانی قرار گرفته است متأثر از تحریف و بدعت است باید همه در مبارزه با این معضل با یک علم جامع و شناخت درست از موضوعات در جامعه وارد عرصه شویم.

دبیر ستاد امر به معروف اصفهان به بیان حقیقت در جامعه اشاره کرد و افزود: امروز باید حقایق را به درستی در جامعه تبیین کنیم و در برابر بدعت‌ها و تحریف با اصول درست و منطقی حقیقت را بگوییم و در عرصه‌های مختلف هم باید ورود جدی در میدان داشته باشیم.

وی به روایت گری در خصوص دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: روایت گری در دفاع مقدس که بزرگترین گنجینه ارزشی برای رشد جوانان است فوق العاده تأثیرگذار است که باید به خوبی برای نسل جوان جامعه تبیین شود.

وی در ادامه تصریح کرد: کسانی که شعائر اسلامی را با همکاری دختران نسل جدید در جامعه‌ای که مورد هجمه سنگین بدعت‌ها قرار گرفته است ترویج می‌دهند و از آن حراست می‌کنند و خصوصاً آنهایی که در فضای مجازی در مقابل تحریف‌ها حقیقت گویی می‌کنند بزرگترین مجاهدت را انجام می‌دهند واین یک معروف بزرگ و ارزشمند است.

حجت الاسلام مظاهری به تأثیر بدعت‌ها در بنیان خانواده اشاره کرد و افزود: فضای تحریف و بدعت امروز دامن خیلی از خانواده‌ها را گرفته است که باید با شناختی که از خانواده‌ها داریم به سراغ آنها رفت و حقایق را به آنها بگوییم تا معرفت و شناخت آنها را نسبت به تحریف‌ها و نقطه مقابلش حقایق بالا ببریم.

وی گفت: قیام امام حسین (ع) در مقابله با تحریف و بدعت‌هایی بود که وارد دین اسلام کرده بودند و بخاطر این مهم و برای امر به معروف و نهی از منکر کردن به پا خاست و برای این کار بزرگ خود ویارانش به شهادت رسیدند امروز هم بزرگترین قیام جلوگیری از تحریف و مقابله و مبارزه با بدعت‌ها می‌باشد.

دبیر ستاد امربه معروف اصفهان تصریح کرد: امام حسین (ع) با خون خود ویارانش جلو بدعت‌ها ایستاد و امروز باید آبروی خود را برای مبارزه با تحریف‌ها و دفاع از اسلام حقیقی و سبک زندگی اسلامی وسط بگذاریم و از ارزش‌ها دفاع کنیم.

حجت الاسلام مظاهری به هجمه دشمن به سبک زندگی اسلامی در جامعه اشاره و بیان داشت: امروز دشمنان ما سبک زندگی اسلامی در خانواده‌ها را مورد تهاجم قرار داده‌اند و در تلاشند فضای همدلی بین خانواده‌ها و همسایه‌ها را از بین ببرد و تا حدودی هم موفق بوده است و بدانیم که این تغییر سبک زندگی آثار خوبی را در جامعه نخواهد داشت.

وی افزود: صله رحم که یکی از ارزش‌های اسلامی است و دین ما به این مسئله مهم تأکیدات بسیار زیادی دارد در بین خانواده‌ها کم رنگ شده است، جهاد تبیین و روایتگری درست یعنی اینکه در این موضوعات مهم ورودی جدی داشته باشیم.

دبیر ستاد امر به معروف اصفهان به تغییر فرهنگ در زندگی آحاد مردم اشاره وافزود: مهم‌ترین دغدغه امروز جامعه اسلامی تغییر فرهنگ زندگی در بین آحاد جامعه است و این موضوعِ نگران کننده و تغییر سبک زندگی باعث می‌شود مردم نسبت به جامعه اطراف خود بی تفاوت باشند واین بی تفاوتی موجب افزایش منکرات در جامعه می‌شود.

وی به بشارت ظهور امام زمان (عج) اشاره کر و گفت: با غربالگری‌ها وبرهم زدن اوضاع جوامع در دنیا امروز شاهد فراهم سازی ظهور امام زمان (عج) هستیم که هرچه زودتر این مهم صورت بگیرد و شاهد نابودی تحریف‌ها و بدعت‌ها در جامعه اسلامی باشیم.