تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3755176
شناسه : 3755176
تاریخ :
هاشمی‌نیا در صحن مجلس: وزیر پیشنهادی نیرو برای گذر از تنش آبی سد بسازد اقتصاد ایران: نماینده خرم آباد از وزیر پیشنهادی نیرو خواست به برنامه‌های احداث سد بپردازد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  هادی هاشمی‌نیا نماینده خرم آباد و موافق وزیر پیشنهادی نیرو در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: کشور منطقه ما در منطقه خشک قرار گرفته و با تغییر اقلیم هوا گرم‌تر خواهد شد و در آینده با تنش آبی مواجه خواهیم شد و این خطر جدی است و مدیریت آب یکی از وظایف وزارت نیرو است.

وی همچنین اظهار کرد: وضعیت فعلی منابع آب کشور و مصرف آب شرب در بخش شهری و روستایی تا حدود زیادی به منابع زیرزمینی وابسته است. می‌طلبد که برنامه دقیقی داشته باشیم و مدیریت صحیحی که بتوانیم در مقابل این تنش و این خطر آمادگی داشته و برنامه‌ریزی داشته باشیم.

نماینده خرم آباد احداث سد را یکی از راهکارهای مقابله با تنش آبی پیش روی کشور خواند و ادامه داد: در استان لرستان و شهرستان خرم آباد و سایر شهرستان‌ها که قرار شد سدهای زیادی احداث شود اما متأسفانه فقط دو سد محقق شد و مابقی ساخته نشد. این مهم که امری حیاتی برای آب شرب و کشاورزی است نیاز است که وزیر پیشنهادی در صورت اخذ رأی اعتماد به این موضوع بپردازد.