تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3755171
شناسه : 3755171
تاریخ :
استقرار قاضی ویژه در مرز خسروی اقتصاد ایران: دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: به تمام دادستان‌هایی که در مسیر زائران قرار دارند تاکید کرده‌ایم که به صورت شبانه‌روزی برای انجام فوریت‌های قضایی در دسترس باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا کریمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه درباره اهم اقدامات دادگستری استان کرمانشاه در راستای برگزاری مراسم اربعین حسینی در استان و مرز خسروی گفت: تردد زائران از مرز خسروی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته و قاضی ویژه‌ای در مرز خسروی مستقر شده است.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: کمیته اقدام مشترک برای تنظیم بازار و ستاد اربعین از چند ماه گذشته تشکیل شده‌است و معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان کرمانشاه به عنوان نماینده در جلسات ستاد اربعین حضور کامل و مستمر داشت تا در جریان مصوبات قرار گیرد.

وی افزود: در تاریخ ۱ مرداد ۱۴۰۳ دستورالعملی در ۲۲ بند خطاب به معاونت سیاسی، امنیتی استانداری تنظیم کردیم و تقریباً به تمام ادارات، ارگان‌ها و نهادهایی که مرتبط با برگزاری مراسم اربعین حسینی هستند تذکراتی داده شد و به منظور انجام وظایف محوله به آن‌ها تاکیداتی نیز صورت گرفت که تمامی موارد رصد می‌شود بنابراین اگر قصوری صورت گیرد به عنوان ترک فعل پرونده تشکیل می‌دهیم.

کریمی اظهار کرد: با توجه به اینکه قسمت عمده‌ای از مسائل مربوط به دانشگاه علوم پزشکی است جلساتی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی برگزار کردیم تا درباره مواد غذایی، مخازن آب، ظروف تهیه مواد غذایی، رعایت موارد بهداشتی موکب‌ها اقدامات لازم صورت گیرد همچنین در زمان بازگشت زائران جهت جلوگیری از شیوع بیماری‌های رایج بررسی و غربالگری انجام شود. به منظور خدمات‌رسانی به زائران اربعین با شهرداری نیز جلساتی تشکیل شد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه درباره فعالیت فوریت‌های قضائی در مرز گفت: به تمام دادستان‌هایی که در مسیر زائران قرار دارند تاکید کرده‌ایم که به صورت شبانه‌روزی برای انجام فوریت‌های قضائی در دسترس باشند و اگر موضوعی رخ داد تا جایی که امکان دارد اقدامات قضائی لازم را در همان لحظه انجام دهند تا هیچ کدام از زائران معطل نشوند و از زیارت بازنماند.

کریمی اظهار کرد: کنترل و رصد مجرمین با سابقه و خطرناک از مسائل مورد تاکید دادستانی بوده است و از یک ماه گذشته اعلام کرده‌ایم به این افراد مرخصی اعطا نشود.

وی ادامه داد: گشت نامحسوس، رصد و نظارت دقیق بر مبادی ورودی و خروجی، نظارت بر توقفگاه‌ها و پارکینگ‌ها و… از جمله اقدامات انجام شده است و تاکنون مشکلی خاصی در این زمینه نداشته‌ایم.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه بیان کرد: کمیته اقدام مشترک برای تنظیم بازار تشکیل داده ایم که در تمام ایام و مناسبت‌ها نیز این کمیته فعالیت دارد و بر وضعیت موجود نظارت می‌کند. اعضا این کمیته اقدام مشترک، از ورودی کرمانشاه (کنگاور) تا مرز خسروی به صورت هیئتی بازدیدهایی انجام داده‌اند و یکی از دادایارهای دادستانی استان کرمانشاه نیز عضو این کمیته است.

کریمی اظهار کرد: کمیته اقدام مشترک برای تنظیم بازار بر مراکز خدماتی و رفاهی، اماکن عمومی، ترمینال‌های مسافربری، پمپ بنزین‌ها و رستوران‌های بین راحتی نظارت داشتند تا کم فروشی و گران فروشی اتفاق نیافتاده همچنین در طول مسیر بر موکب‌ها و واحدهای اقامتی نیز نظارت داشتند و موانع موجود را مرتفع کردند و تاکنون هیچ مشکلی نداشته‌ایم.