تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3755166
شناسه : 3755166
تاریخ :
مساجد محور مقاومت اسلامی هستند اقتصاد ایران: سنندج-نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: مساجد محور مقاومت اسلامی محسوب می‌شوند و امامان جمعه و جماعت می‌توانند محورهای مقاومت و مسائل سیاسی را در مساجد تبیین و تشریح کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امام راحل فرمودند مسجد سنگر است و انقلاب ما ریشه در مساجد دارد و امام جماعت با ارشاد مردم و بیان عدالت گونه‌ای از اسلام مردم نهضت کردند و خاستگاه عدالت خواهی و عدالت فرهنگی ریشه در مساجد دارد.

وی با بیان اینکه احیای مساجد و کارکرد آن به چند مسأله وابسته است، افزود: وجود ائمه جمعه شایسته و با انگیزه در مساجد، رسیدگی به رونق ظاهری مساجد و امکانات آن، باز بودن درب مساجد به صورت شبانه روز در موقع اذان و استقبال مردم از آن، ایجاد کتابخانه و خیریه‌ها در مساجد نیاز مساجد است که کارکردهای این مکان مقدس را تقویت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری مطالباتی از جمله «تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی» و «مسجد تراز» را مطرح کرده‌اند، افزود: در کردستان تلاش‌های بسیاری در این زمینه شده اما نه به اندازه‌ای که اشباع کننده باشد چرا که در برخی مساجد وعده نمازها اندک بوده و یا از امکانات کمی برخوردار است.

لزوم تقویت امکانات تبلیغی در مساجد

وی وجود مُبلغ، تقویت امکانات تبلیغی در مساجد را از دیگر مواردی دانست که برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در مساجد مورد نیاز است و باید مورد توجه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی اضافه کرد: ایجاد دفتر مشاور خانواده نیز می‌تواند به رونق مساجد کمک کند و زمینه‌ساز تحقق اهداف فرهنگی و دینی در مساجد باشد.

وی اضافه کرد: مساجد محور مقاومت هستند و نکات انقلابی و مسائل سیاسی کشور توسط امامان جماعت در مساجد توضیح داده می‌شود و از موضوع مقاومت و تشریح آن نیز استفاده می‌کنند.

وی گفت: حضور جوانان، دانشجویان، پخش فیلم با موضوع مقاومت، و باید در دسترس گذاشتن کتاب‌هایی در کتابخانه مساجد می‌تواند در ترویج اهداف محور مقاومت در مساجد اثرگذار باشد.