تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3755165
شناسه : 3755165
تاریخ :
مشارکت یک میلیارد ریالی خیران زنجانی در پویش«مرهم زائر» هلال احمر اقتصاد ایران: زنجان-مدیر عامل جمعیت هلال‌ احمر زنجان گفت: ۱۸۰ قلم دارو به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال توسط خیران، نیکوکاران و مردم نوعدوست استان در قالب پویش «مرهم زائر ۳»، جمع آوری و اهدا شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حکمت‌اله هاشمی گفت: پویش ملی «مرهم زائر» با هدف تأمین بخشی از نیازهای دارویی و تجهیزات مصرفی پزشکی مراسم اربعین حسینی و دیگر طرح‌های سلامت محور و بشردوستانه جمعیت هلال احمر از محل مشارکت‌های مردمی، خیرین و حامیان، از ابتدای ماه محرم امسال آغاز شده است و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

وی اظهار داشت: در این پویش با اهدای داروهای سالم با تاریخ مصرف و مازاد بر مصرف خانگی به خانه‌های هلال و شعب جمعیت هلال احمر استان مشارکت غیر نقدی شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بخش قابل توجهی از داروهای اهدایی به جمعیت هلال احمر استان از طریق موکب‌های خدمات رسان به زائرین اربعین، به کشور عراق ارسال شده است و بخش دیگری از این داروها در دیگر رویدادهای بشردوستانه مانند کاروان‌های سلامت در مناطق محروم و کم‌برخوردار و نیز مراسم‌های دهه آخر صفر استفاده خواهد شد.

هاشمی یادآوری کرد: داروهای جمع آوری شده در این پویش باید با بسته بندی مناسب و ترجیحاً با بسته بندی اولیه کارخانه باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با توجه به شرایط داروهای اهدایی که مطابق با بخشنامه پویش مرهم زائر سه است، داروهای یخچالی و داروهایی که دارای شرایط نگهداری در دمای ۱۵ تا ۲۰ درجه نباشد، داروهای مایع، نیمه جامد، اسپری‌ها و شیاف ها با بسته بندی باز و نیز قرص‌ها، کپسول‌ها و پرل ها نباید به صورت فله‌ای و باز باشد.

هاشمی خاطرنشان کرد: عموم خیرین، نیکوکاران و حامیان استان زنجان می‌توانند کمک‌های نقدی خود به این پویش را از طریق شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۸۴۰۰۰۳۱۴۴۵ بانک ملت شعبه دولت به نام نیات خاص جمعیت هلال احمر استان زنجان اهدا و پس از اهدا فیش مربوطه با مشخص کردن نوع نیات خیر به شماره تلفن ۰۹۹۰۱۴۱۷۰۵۸ در ایتا ارسال کنند و یا با مراجعه حضوری به شعب سراسر استان در این امر خداپسندانه سهیم باشند.