تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3755145
شناسه : 3755145
تاریخ :
حجم سدهای آذربایجان‌شرقی به ۲۷۶ میلیون مترمکعب رسید اقتصاد ایران: تبریز- مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به آخرین وضعیت سدهای استان گفت: حجم سدهای آذربایجان‌شرقی به ۲۷۶ میلیون مترمکعب رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف غفارزاده صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: حدود ۴۶ درصد از سدهای داخل استان پر بوده که این میزان در اواسط مرداد ماه ۶۷ درصد بوده و علی رغم اینکه نسبت به مدت مشابه سال‌های قبل حدود ۱۰۰ میلیون مترمکعب افزایش را نشان می‌دهد، نشانگر افزایش مصرف ناشی از گرمای بی سابقه روزهای اخیر است.

غفارزاده با بیان اینکه شرایط امسال سدها مناسب بوده، اضافه کرد: سال گذشته در سد علویان حدود ۱۲ میلیون مترمکعب آب وجود داشت که امسال این رقم به ۲۸ میلیون مترمکعب رسیده و حاکی از افزایش ۵۰ درصد بوده و حجم آب موجود سد نهند به عنوان سد تأمین کننده آب شرب کلانشهر تبریز حدود ۱۷ میلیون مترمکعب و سد ستارخان اهر که سال قبل آب منطقه‌ای استان را بسیار رنج داد، حدود ۳۶ میلیون مترمکعب است و برای مصارف کشاورزی و شرب استفاده می‌شود.

به گفته مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی، مخازن سدهای مرزی نیز وضعیت مناسبی دارند، به طوری که حجم آب موجود سد ارس ۷۲۹ میلیون مترمکعب و سد خداآفرین هم که بهره‌برداری آن از امسال آغاز شده، حدود ۶۱۷ میلیون مترمکعب آب است.

وی تاکید کرد: با وجود وضعیت بهتر مخازن سدها نسبت به سال گذشته، باید دقت و ملاحظه بیشتری در مصرف داشته باشیم تا از تبعات مصرف بی رویه مصون بمانیم. بر این اساس از هم استانی‌های عزیز در بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعت خواستاریم در مدیریت بهینه منابع موجود آبی یاریگر ما باشند.