تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3755136
شناسه : 3755136
تاریخ :
درگیری پلیس با حامیان فلسطین در ۳ کیلومتری کنگره حزب دموکرات+ عکس اقتصاد ایران: معترضان حامیان فلسطین در دومین روز برگزاری کنگره ملی حزب دموکرات، مقابل کنسولگری رژیم صهیونیستی در شیکاگو با پلیس درگیر شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، همزمان با برگزاری کنگره ملی دموکراتیک در شیکاگوی آمریکا، تظاهرات حمایت از فلسطین نیز در این شهر تداوم دارد و در دومین روز کنگره، پلیس شیکاگو مقابل کنسولگری رژیم صهیونیستی در این شهر، با تظاهرات‌کنندگان درگیر شد و چندین نفر را بازداشت کرد.

درگیری پلیس با حامیان فلسطین در ۳ کیلومتری کنگره حزب دموکرات+ عکس

درگیری شدید بین پلیس و معترضان تنها دقایقی پس از شروع تظاهرات درگرفت. به نوشته آسوشیتدپرس، عمده بازداشتی‌ها در ساعات واپسین شب رخ داد. لَری اسنلینگ، رئیس پلیس شیکاگو گزارش‌ها درباره توسل پلیس به تاکتیک «محاصره و مهار» معترضان را رد کرد. در این تاکتیک پلیس از پراکنده شده جمعیت جلوگیری کرده و معترضان را در محدوده‌ای مشخص محصور می‌کند. اسنِلینگ از ارائه جزئیات درباره تعداد بازداشتی‌ها خودداری کرد و گفت که آمار کلی را در اختیار ندارد!

درگیری پلیس با حامیان فلسطین در ۳ کیلومتری کنگره حزب دموکرات+ عکس

در ساعات آغازین عصر و همزمان با برگزاری رای‌گیری تشریفاتی برای نامزدی کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور در مقر کنگره حزب دموکرات، برخی معترضان پرچم آمریکا در فاصله سه کیلومتری از این ساختمان به آتش کشیدند. برخی دیگر نیز پرچم فلسطین را به دست داشتند.

درگیری پلیس با حامیان فلسطین در ۳ کیلومتری کنگره حزب دموکرات+ عکس

کنسولگری رژیم صهیونیستی در شیکاگو از ابتدای جنگ غزه در اکتبر ۲۰۲۳، شاهد تظاهرات اعتراضی زیادی بوده و در ساختمانی متصل به «مرکز حمل و نقل آگیلوی» که یک ایستگاه راه‌آهن شهری است، قرار دارد. نیروهای امنیتی عبور و مرور در این ساختمان را به شدت محدود کردند.