تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3755127
شناسه : 3755127
تاریخ :
لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی متناسب با زیست بوم فرهنگی هر منطقه اقتصاد ایران: تبریز- مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی بر لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی متناسب با زیست بوم فرهنگی هر منطقه تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اسد بابایی صبح چهارشنبه در اولین گردهمایی رابطین فرهنگی کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی در سالن جلسات کتابخانه مرکزی تبریز ضمن تسلیت فرارسیدن ایام اربعین حسینی گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه های عمومی ضمن افزایش عضو و امانت، موجب رونق کتابخانه های عمومی و ارتقا سطح کتابخوانی و مطالعه را در سطح استان در پی خواهد داشت.

بابایی با اشاره به اینکه امروزه کتابخانه ها صرفاً مکانی برای امانت کتاب نبوده و بایستی به عنوان پایگاه اجتماعی و فرهنگی در سطح جامعه ایفای نقش کنند، گفت: شناسایی ذائقه مخاطب و اجرای برنامه‌های فرهنگی متناسب با زیست بوم فرهنگی هر منطقه بایستی از اولویت‌های اصلی رابطین فرهنگی در اجرای برنامه‌ها در سطح شهرستان و کتابخانه های عمومی باشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اعلام اینکه از هرگونه برنامه شاخص فرهنگی و خلاقانه در حوزه کتاب و کتابخوانی حمایت می‌شود گفت: ما باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی و خلاقانه، کتابخانه ها را در مسیر زندگی مردم قرار دهیم.

گفتنی است در این گردهمایی نحوه برگزاری سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی برای رابطین فرهنگی تشریح شد و مطالبی در خصوص جذب مخاطب، معرفی منابع، انواع گروه‌های سنی، قالب‌های برگزاری جشنواره و جذب مشارکت بیان شد.