تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3755085
شناسه : 3755085
تاریخ :
اتباع، نان شب این گروه از مردم را آجر کردند! اقتصاد ایران: روزنامه شرق، گزارشی درباره دستفروشان چهاررراه ولیعصر تهران را منتشر کرده که در بخشی از آن به سود هنگفت مافیای این شغل کاذب اشاره کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

روزنامه شرق، گزارشی درباره دستفروشان چهاررراه ولیعصر تهران را منتشر کرده که در بخشی از آن به سود هنگفت مافیای این شغل کاذب اشاره کرده است.

در بخشی از این گزارش به نقل از سعید بیگی، مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل تهران آمده است:

* (درخصوص ممنوعیت تازه شهرداری برای دست‌فروشان در محدوده چهار‌راه ولیعصر): احتمالا شما هم بارها از این خیابان عبور کرده‌اید و دیده‌اید که معبر بسته است. طرح متعلق به امروز نیست. قرار بود سال قبل انجام شود ولی شب عید این دست‌فروش‌ها آمدند گفتند که ما یک‌سری جنس خریده‌ایم و شب عید است و روی فروش جنس‌ها حساب کرده‌ایم.‌ معابر را بازگشایی کردیم ‌تا آنها فروش شب‌عیدشان را داشته باشند. این طرح شروع شده و خیلی از دست‌فروش‌هایی که قبلا ثبت‌نام شدند، آمدند و غرفه‌هایشان در حال مشخص‌شدن است.

* برخی از دست‌فروشان که مخالف طرح ساماندهی هستند‌، منافع دیگری دارند. یک نفر 30‌ بساط دارد! این بساط را در اختیار اتباع افغان قرار می‌دهد و می‌آید کلی پول زمین و جا از مردم می‌گیرد. شاید با طرح جدید، منافعش به خطر بیفتد و از این سود هنگفت چند ده میلیونی محروم شود!

* به دست‌فروش‌ها هم بارها اعلام کرده‌ایم که فعلا این بازار‌ سه ماه رایگان در اختیارشان است و بعد از آن با توجه به شرایط بازار، احتمال اینکه مسیر هزینه‌نگرفتن را ادامه بدهیم خیلی بیشتر است‌.

پ