تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3755070
شناسه : 3755070
تاریخ :
طرح مدیریت جامع آبخیزداری گلستان در دولت سیزدهم تکمیل شد اقتصاد ایران: گرگان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: طرح مدیریت جامع آبخیزداری گلستان در دولت سیزدهم تکمیل شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حمید سلامتی شامگاه سه شنبه در سومین قرارگاه شهید همدانی ویژه هفته دولت اظهار کرد: در دولت سیزدهم به منظور پیشگیری از وقوع سیلاب‌های ویرانگر دهه ۸۰ طرح مدیریت جامع آبخیزداری تکمیل و با اعتبار ۹.۱ همت آماده اجرا شده است.

وی افزود: در طول سه سال گذشته توسعه هزار هکتاری زراعت چوب، مقابله با بیابان‌زدایی در ۲۵ هزار هکتار استان گلستان انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با اشاره به اینکه طرح‌های مرتع‌داری در ۱۲۵ هزار هکتار اراضی استان اجرا شد، گفت: اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و منابع طبیعی در ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار انجام شد.

وی یادآور شد: شناسایی و آگهی ذخیره گاه‌های جنگلی در هزار و ۲۰۰ هکتار، توسعه گیاهان دارویی در دو هزار هکتار، تصویب طرح‌ها و مدیریت پارک‌های جنگلی در هفت هزار هکتار و تهیه طرح‌های مرتعداری تلفیقی در ۲۲ هزار هکتار از جمله اقدامات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان است که در طول این سال‌ها انجام شده است.

سلامتی اظهار کرد: با برنامه ریزی های که صورت گرفت توانستیم برای ۶۰۰ خانوار سوخت مناسب به جای استفاده از هیزم تأمین و جایگزین کنیم.

وی توسعه زارعت چوب را از دیگر اقدامات این اداره کل در طی این سال‌ها دانست و گفت: این طرح در استان در سطح هزار هکتار انجام شده است.