تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3755067
شناسه : 3755067
تاریخ :
پیاده روی نمادین اربعین حسینی در زاهدان برگزار می‌شود اقتصاد ایران: زاهدان_ تولیت آستان مقدس کهف الشهدای زاهدان از برگزاری پیاده روی نمادین اربعین حسینی در مرکز سیستان و بلوچستان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمود جوادیانفر شامگاه سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: امسال، مراسم پیاده‌روی نمادین اربعین حسینی در زاهدان، به مثل سال‌های گذشته با حضور عاشقان حسینی و جاماندگان از خیل عظیم پیاده‌روی اربعین در روز یکشنبه چهارم شهریورماه، از ساعت نه صبح از محل گلزار شهدای زاهدان آغاز و سپس عزاداران به سمت کهف الشهدا حرکت خواهند کرد.

وی بیان کرد: در مسیر حرکت پیاده‌روی نمادین موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی با همت هیئت‌های مذهبی و اهالی محله‌ها برپا می‌شود که با جان و دل به خدمت گذاری پرداخته و نوای (لبیک یا حسین) را از زاهدان تا کربلا طنین انداز خواهند کرد.

تولیت آستان مقدس کهف شهدا زاهدان اظهار کرد: قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی مذهبی، مداحی و قرائت زیارت اربعین و اقامه نماز ظهر اربعین و غیره، از جمله برنامه‌های این اجتماع خواهد بود.

جوادیانفر گفت: عاشقانی که نتوانستند موکب به موکب و عمود به عمود، خود را به کربلا برسانند، می‌توانند با شرکت در این برنامه ارادت خود را به امام حسین (ع) و یاران باوفایش نشان می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: این پیاده روی نمادین اربعین حسینی، مرهمی بر دل‌های جا ماندگان کربلا است و این سرآغاز دلدادگی بیشتر به حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و آرزوی زیارت حرم او در کربلا خواهد بود.

جوادیانفر در پایان از شهروندان زاهدانی دعوت کرد تا در این پیاده روی نمادین اربعین که فرصتی است برای تجدید پیمان با آرمان‌های حسینی و همبستگی در مسیر عشق و ایمان، شرکت کنند.