تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3755042
شناسه : 3755042
تاریخ :
بازدید پوتین از دانشکده افسری چچن/ «با شما شکست‌ناپذیریم» اقتصاد ایران: رئیس جمهور روسیه و همتای وی در منطقه خودمختار چچن از نیروهای این منطقه که خود را برای نبرد در اوکراین مهیا می‌کنند، بازدید کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به همراه رمضان قدیروف، همتای وی در منطقه خودمختار چچن همزمان با حمله غافلگیرکننده اوکراین به منطقه مرزی کورسک روسیه، از نیروهای چچن که خود را برای جنگ در اوکراین مهیا می‌کنند، بازدید کرد.

این نخستین سفر پوتین به این منطقه واقع در قفقاز شمالی از سال ۲۰۱۱ تاکنون محسوب می‌شود. سفر غافلگیرکننده پوتین به چچن در بحبوحه تلاش مسکو برای بیرون راندن نیروهای اوکراین از منطقه کورسک انجام شده است؛ حمله‌ای که بزرگ‌ترین تجاوز به خاک روسیه از جنگ جهانی دوم تاکنون به شمار می‌رود.

پوتین در این بازدید خطاب به سربازان حاضر در دانشگاه افسری نیروهای ویژه روسیه گفت: مادامی که مردانی همچون شما داریم، به هیچ وجه شکست نخواهیم خورد. بین تیراندازی در میدان تیر و جان بر کف بودن در میدان جنگ فرق است اما شما برای دفاع از سرزمین مادری شهامت دارید.

ورود کی‌یف به روسیه از مرز شمالی اوکراین از دو هفته پیش آغاز شد و این کشور با همکاری غیر علنی ناتو اقدام به انهدام پل‌های لجستیکی مسکو در این منطقه کرده و نیروهای ارتش روسیه را با مشکل مواجه کرده است.

قدیروف که همواره خود را «سرباز پیاده‌نظام» پوتین توصیف می‌کند، به عنوان یکی از متحدان اصلی وی که تحت تحریم آمریکا نیز قرار دارد، در جلسه‌ای جداگانه به رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که چچن از آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، بیش از ۴۷ هزار نیرو شامل حدود ۱۹ هزار داوطلب به اوکراین اعزام کرده است.