تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3755039
شناسه : 3755039
تاریخ :
توصیه های تغذیه ای به زائران اربعین/ لبنیات فقط پاستوریزه باشد اقتصاد ایران: کارشناس فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو گفت: همزمان با مراسم پیاده روی اربعین حسینی و با توجه به گرمای هوا رعایت برخی نکات تغذیه ای برای حفظ سلامت زائران ضروری است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، زهره پوراحمد اظهار کرد: برای جلوگیری از اسهال توصیه می‌شود زائران غذاهایی کامل پخته شده و گرم مصرف کنند و از مصرف میوه‌های نشسته و پوست گرفته نشده پرهیز کنند.

وی افزود: لبنیات فقط به صورت پاستوریزه مصرف شود و نوشیدنی‌ها بهتر است به صورت بطری در بسته تهیه و مصرف شود. همچنین با توجه به اینکه یخ میکروارگانیسم ها را از بین نمی‌برد بنابراین استفاده از نوشیدنی حاوی یخ نمی‌تواند سلامت آن را تضمین کند؛ ولی چای و قهوه داغ معمولاً مشکلی ایجاد نمی‌کند.

این کارشناس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه مصرف انواع سالاد در صورتی که بسته بندی شده نباشد و از شستشوی کامل اجزای آن اطمینان وجود نداشته باشد، منطقی نیست، تصریح کرد: در صورت عدم دسترسی به آب در بطری در بسته، جوشاندن آب به مدت ۳ دقیقه و سپس خنک کردن در دمای اتاق می‌تواند موجب از بین بردن میکروارگانیسم ها شود. در صورت وقوع اسهال مسافرتی غالباً بعد از سه روز بدون درمان خاصی بجز جایگزینی مایعات از دست رفته، بهبودی حاصل می‌شود.

وی توصیه کرد: جهت پیاده روی ایمن مسیرهای طولانی کفش مناسب ورزشی قابل انعطاف پوشیده شود و یک کوله پشتی مناسب و سبک حاوی وسایل ضروری استفاده شود. حتماً از کرم ضد آفتاب مناسب جهت جلوگیری از آسیب اشعه فرابنفش به پوست استفاده شود. همچنین پوشیدن لباس‌هایی که کاملاً پوست را می‌پوشاند و استفاده از پشه‌بند در حین استراحت نیز می‌تواند در صورت وجود پشه آئدس از نیش زدن و بروز عفونت جلوگیری کند.