تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3755031
شناسه : 3755031
تاریخ :
مرحله نخست واکسیناسیون تب برفکی دام در یزد آغاز شد اقتصاد ایران: یزد- مدیرکل دامپزشکی استان یزد از آغاز فاز اول واکسیناسیون تب برفکی دام سبک و سنگین روستایی و عشایری در سطح استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

علی فاتحی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با هدف ایجاد ایمنی جمعیت دامی استان علیه بیماری تب برفکی، اجرای طرح واکسیناسیون این بیماری از ۳۱ مرداد ماه در تمام شهرستان‌های استان آغاز و تا پایان مهرماه، جمعیت دامی تحت پوشش مایه کوبی علیه این بیماری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه رعایت مقررات بهداشتی- قرنطینه‌ای نقش بسزایی در پیشگیری از بیماری‌های دامی دارد، بیان کرد: اجرای بهینه این طرح نیازمند همکاری دامداران با اکیپ‌های دامپزشکی است تا بتوان دام سبک و سنگین استان تحت پوشش واکسیناسیون حداکثری به صورت رایگان قرار گیرند.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد تصریح کرد: دامداران در صورت مشاهده هر گونه علائم مشکوک بیماری از جمله ایجاد تب شدید، آبریزش از چشم، وجود کف در دهان، زخم شدن دهان و سم و لنگش حیوان و همچنین کاهش باروری و تولید فرآورده‌های دامی، ضمن اطلاع رسانی سریع وقوع بیماری به دامپزشکی، با شماره سامانه فوریت‌های دامپزشکی ۱۵۱۲ مراتب را به دامپزشکی استان گزارش نمایند.