تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3755028
شناسه : 3755028
تاریخ :
۶۰ درصد پرونده های قضایی مازندران الکترونیکی رسیدگی می شود اقتصاد ایران: ساری- رییس کل دادگستری مازندران گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد پرونده ها در دادگستری استان به صورت الکترونیکی رسیدگی می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس پوریانی در نشست معاونت فناوری و برنامه ریزی دادگستری بر اهمیت رسیدگی الکترونیک به پرونده‌ها تاکید کرد و گفت: مازندران از استان‌های پیشروی کشور در استفاده از فناوری‌های نوین و رسیدگی الکترونیک به پرونده‌ها است و در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد پرونده‌ها در دادگستری استان به صورت الکترونیکی رسیدگی می‌شود.

وی افزود: رسیدگی الکترونیکی به پرونده‌های قضائی از محاسن بسیار بالایی برخوردار است که از آن جمله می‌توان به کاهش اطاله دادرسی در رسیدگی‌ها اشاره کرد.

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: دادگستری مازندران در بسیاری از شاخص‌های فناوری در رتبه برتر کشور قرار دارد؛ البته باید با بررسی چالش‌های موجود، روند رسیدگی به پرونده‌ها با دقت بالاتر و سرعت بیشتری انجام شود.

پوریانی به ضرورت استفاده از سیستم‌های به روز برای رسیدگی الکترونیکی به پرونده‌ها نیز اشاره کرد و گفت: ورود فناوری اطلاعات به حوزه رسیدگی‌های قضائی، محیط دادرسی را با تغییرات مثبتی روبرو ساخته و امیدواریم با ایجاد زیر ساخت‌های لازم، طرح دعوی در دادگاه و انجام فرایند دادرسی تا مرحله صدور رأی به طور کامل به صورت الکترونیکی در سراسر استان انجام شود.

گفتنی است در این جلسه که به صورت حضوری و مجازی با حضور کارشناسان فناوری استان مازندران برگزار شد، شیر سوار معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان مازندران و کارکنان این معاونت به بیان نقطه نظرات، مشکلات و چالش‌های حوزه کاری خود در زمینه شاخص‌های نظارتی و آماری و وضعیت فناوری استان پرداختند و در این خصوص بحث و تبادل نظر شد.