تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3755006
شناسه : 3755006
تاریخ :
تردد یک میلیون و ۹۲۵ هزار زائر از مرز مهران اقتصاد ایران: ایلام-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: در نیمه نخست ماه صفر بیش از یک میلیون و ۹۲۵ هزار و ۹۶۶ نفر از مرز مهران تردد کرده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سید زاهدین چشمه خاور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از این تعداد ۵۸۲ هزار و ۶۷۷ نفر وارد کشور شده و یک میلیون و ۳۰۲ هزار و ۹۸۵ نفر نیز مربوط به خروج زائران ایرانی بوده است.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی (۱۵ روز ابتدایی ماه صفر)، ۹ هزار و ۹۶۳ نفر اتباع خارجی از طریق مرز مهران وارد کشور شده است، گفت: همچنین از این میزان تردد ۳۰ هزار و ۳۵۱ نفر مربوط به خروج مسافران خارجی از مرز مهران بوده است.

چشمه خاور با اشاره به افزایش تردد زائران از مرز بین‌المللی مهران در ایام منتهی به اربعین حسینی گفت: هم اکنون تردد زائران در مرز بین‌المللی مهران به سهولت و به صورت روان در حال انجام است.

مرز مهران به عنوان یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های زمینی ایران به سمت عتبات عالیات، همواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است و نزدیکی این مرز به کشور عراق آن را به کانون اصلی تردد زائران ایرانی به ویژه در ایام اربعین حسینی تبدیل کرده است.