تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3755005
شناسه : 3755005
تاریخ :
خوزستان همچنان منطقه‌ای امن از شیوع آبله میمونی است اقتصاد ایران: اهواز - مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان گفت: این استان همچنان منطقه‌ای امن از شیوع آبله میمونی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، همایون امیری شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از بیماری آبله میمونی در استان خوزستان شناسایی نشده است، به تشریح آخرین وضعیت این بیماری در استان پرداخت.

امیری با تاکید بر اهمیت هوشیاری و رعایت نکات بهداشتی به شهروندان اطمینان داد که با توجه به اقدامات پیشگیرانه انجام شده، خطر شیوع این بیماری در استان بسیار پایین است.

وی همچنین ضمن تشریح علائم اولیه بیماری آبله میمونی از جمله تب، بدن درد، تورم غدد لنفاوی و ظهور بثورات پوستی، بر ضرورت مراجعه به مراکز بهداشتی در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک تاکید کرد.

امیری با اشاره به اینکه ایران جز کشورهایی است که انتقال محلی آبله میمونی در آن گزارش نشده است، افزود: با توجه به دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، مراقبت‌های مرزی برای شناسایی موارد مشکوک احتمالی در اتباع غیر ایرانی هنگام ورود به کشور به طور جدی در حال انجام است.