تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3754967
شناسه : 3754967
تاریخ :
طی سه سال گذشته در گلستان ۵۹۵ حلقه چاه آب مورد بازسازی قرار گرفت اقتصاد ایران: گرگان-مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گلستان از بازسازی ۵۹۵ حلقه چاه آب طی سه سال گذشته در استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل رحیمی، عصر سه شنبه در سومین قرارگاه شهید همدانی ویژه هفته دولت اظهار کرد: در سه سال گذشته بیش از ۲۵ هزار متر مکعب منابع ذخیره آب در استان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در همین مدت ۵۹۵ حلقه چاه آب مورد مهندسی مجدد قرار گرفت و بازسازی شد.

رحیمی از حفر و تجهیز ۱۳ حلقه چاه در استان خبر داد و اظهار کرد: هفت باب مخزن ذخیره با ظرفیت هزار و ۱۲۵ متر مکعب وارد مدار بهره برداری شد که افتتاح رسمی این پروژه‌ها در هفته دولت انجام خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: بیش از ۴۲ کیلومتر خط انتقال آب، بیش از ۳۴ کیلومتر شبکه توزیع آب، دو ایستگاه پمپاژ و بهسازی سه دهنه چشمه از دیگر برنامه‌های افتتاحیه در هفته دولت است که در مجموعه ۸۳ هزار نفر از هم استانی‌های گلستانی از این خدمات بهره مند می‌شوند.

وی یادآور شد: ضریب بهره مندی شرکت آب فاضلاب استان نسبت به نرم کشوری ضعیف است که امید داریم با اقداماتی که در دستور کار خود قرار گرفته بتوانیم به نرم کشوری نزدیک شویم.

رحیمی اظهار کرد: با اشاره به اینکه در کشور ۵۴ درصد جمعیت شهری از تأسیسات فاضلاب بهره مند هستند، افزود: در استان گلستان ۲۱ درصد جمعیت از تأسیسات فاضلاب بهره مند هستند.

وی خاطرنشان کرد: طرح فاضلاب گنبد در کمتر از یک سال گذشته وارد مدار بهره برداری شد که این طرح می‌تواند تا ۳۵ درصد سطح بهره مندی را افزایش دهد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: در سال ۹۹ تعداد ۹ حلقه چاه، در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۷ چاه، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۵ چاه و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۸ حلقه در استان حفر و تجهیز شده است.