تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3754963
شناسه : 3754963
تاریخ :
ایمن‌سازی مسیر تردد زائران اربعین حسینی در زنجان اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از ایمن‌سازی راه‌های استان برای سهولت در تردد زائران اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر اسماعیلی گفت: هر ساله در ایام اربعین حسینی جاده‌های استان زنجان پذیرای هزاران زائر و دلداده حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بوده که در این رابطه در استان زنجان حدود ۴۵۰ کیلومتر مسیر منتهی به مرزهای سه‌گانه کشور وجود دارد.

وی با اشاره به آماده‌سازی راه‌های استان برای ایام اربعین حسینی، بیان کرد: هم‌اکنون ۲۹ مجتمع خدماتی_رفاهی بین راهی در محورها استان آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.

اسماعیلی ادامه داد: در همین راستا افزون بر ۴۵۰ کیلومتر خط‌کشی، انعقاد قرارداد تهیه و نصب بلوک مفصلی به طول ۸.۵ کیلومتر در آزادراه قزوین_زنجان_بیجار که ۲.۵ کیلومتر آن در حال اجراست، تکمیل و بهره‌برداری از روشنایی نقطه‌ای ۶ رمپ و لوپ ورودی و خروجی بیجار_آزادراه زنجان_تبریز و پایش و نگهداری بستر روشنایی محورهای منتهی به مرزهای خروجی بیش از ۶۰ کیلومتر انجام شده است.

۴۶۶ مسافر از زنجان به مرز مهران اعزام شدند

همچنین بنا به اعلام معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان تاکنون ۴۶۶ مسافر از مبادی شهرستان‌های زنجان با ۲۵ دستگاه ناوگان عمومی مسافری مورخ ۲۹ مرداد ماه به مرز مهران و خسروی اعزام شدند.

غلامرضا کرمی، گفت: تاکنون ۷ هزار و ۸۱۴ مسافر با ۳۶۲ ناوگان اتوبوسی به مرز مهران و ۴۳۷ مسافر با ۲۷ دستگاه ناوگان عمومی به مرز خسروی عزیمت کرده‌اند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به تجارب سنوات گذشته، همه اتوبوس‌ها قبل از اعزام از نظر فنی سرویس شده و تمهیدات لازم از نظر قطعات و لوازم یدکی نیز انجام گرفته است.

کرمی به حجم بالای تقاضای جا به جایی مسافر در این ایام اشاره و بیان کرد: استمرار سرویس‌دهی با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای و عدم ازدحام مسافران در پایانه‌های مسافربری نسبت به سال قبل نتیجه همکاری مؤثر همه دستگاه‌ها، رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل است.