تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3753525
شناسه : 3753525
تاریخ :
شرکت خودروسازی GM، هزار نفر را از واحد‌های نرم‌افزار و خدمات خود تعدیل کرد اقتصاد ایران: شرکت خودروسازی جنرال موتورز به‌منظور ساده‌سازی و کاهش هزینه‌های خود، هزار نفر از واحد‌های نرم‌افزار و خدمات را تعدیل کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بنابر گزارش CNBC، جنرال موتورز (GM) بیش از ۱,۰۰۰ نفر کارمند حقوق‌بگیر در بخش نرم‌افزار و خدمات خود را اخراج کرد. این تصمیم به‌عنوان بخشی از بررسی‌های این شرکت برای ساده‌سازی فرایند عملیات‌های شرکت و اولویت‌بندی برای سرمایه‌گذاری‌هایی در بخش‌های به‌روز و پربازده‌تر عنوان شده است.

سخن‌گوی جنرال موتورز در بیانیه‌ای گفت: «در‌حالی‌که آینده‌ی جنرال موتورز را می‌سازیم، باید برای سرعت و برتری خود ساده‌سازی کنیم و انتخاب‌های جسورانه‌ای انجام دهیم و سرمایه‌گذاری‌های دارای بیشترین تأثیر بر رشد‌مان را اولویت‌بندی کنیم. در‌نتیجه، برخی تیم‌ها را در سازمان نرم‌افزار و خدمات کاهش می‌دهیم. از کسانی که به ایجاد پایه‌ای قوی کمک و جنرال موتورز را برای رهبری در آینده آماده کردند، سپاسگزاریم.»

فقط ۶۰۰ نفر از ۱,۰۰۰ نفری که تعدیل شدند، در بخش پردیس فناوری جنرال موتورز در نزدیکی دیترویت مشغول کار بودند و این یعنی شرکت مذکور حدود ۱٫۳ درصد از نیروی کار حقوق‌بگیر خود در سراسر دنیا را تعدیل کرده است.

این کاهش نیرو در حالی رخ می‌دهد که خودروسازان میلیاردها دلار برای بازارهای نوظهور، مانند تولید فناوری‌های لازم برای خودرو تمام‌برقی و توسعه‌ی نرم‌افزارهای پیشرفته مثل رانندگی خودران هزینه می‌کنند. بااین‌حال، به‌دلیل نگرانی‌‌های موجود بابت رکود صنعت خودرو، برای کاهش هزینه‌ها تعداد کارمندان خود را به‌مرور کاهش می‌دهند.

مقالات مرتبط
  • جنرال‌موتورز بار دیگر فراتر از انتظار ظاهر شد؛ رشد ۷درصدی درآمد و فروش ۶۹۶هزار خودرو در سه‌ماه
  • دردسر برای جنرال موتورز؛ مشکلی نرم‌افزاری باعث توقف فروش خودرو Chevy Blazer شد

برای این منظور، جنرال موتورز نیز مانند دیگر خودروسازان مطرح دنیا، در تلاش است تا منابع خود را به‌سمت پروژه‌های مهم و استراتژیک هدایت کند. این شرکت به‌دنبال افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها است تا بتواند در بازار رقابتی خودروی برقی و توسعه سیستم‌های خودران بهتر عمل کند. جنرال موتورز اعلام کرده است که این تغییرات به‌منظور بهبود عملکرد و افزایش سودآوری در بلندمدت انجام می‌شود.