تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3753511
شناسه : 3753511
تاریخ :
حمله به قلب تل آویو؛ تحول میدان نبرد در دستور کار مقاومت اقتصاد ایران: با انتشار بیانیه مشترک حماس و جهاد در خصوص در دستور کار قرار دادن عملیات شهادت طلبانه تا زمان توقف کشتارهای غیر نظامیان در نوار غزه و توقف سیاست ترور رژیم صهیونیستی، حالا میدان مبارزه بنحوی توسعه یافته که رژیم صهیونیستی را به بن بست نزدیک خواهد کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نخستین ساعات یکشنبه شب، انفجار شدید یک کامیون در خیابان «هالخی» محلۀ «هاتیکوا» در شرق تل آویو، در صدر رسانه‌های صهیونیستی و منطقه‌ای قرار گرفت. انفجار شدید این کامیون موجب کشته شدن یک فرد 50 ساله و زخمی شدن موتور سواری شد که در حال عبور از کنار این کامیون بود.

از همان آغاز انتشار خبر، دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کردند احتمالاً این انفجار نتیجه یک اقدام مقاومتی شهادت طلبانه است. احتمالی که پس از گذشت چند ساعت، تقویت و سرانجام صبح روز دوشنبه تأیید شد. پلیس رژیم صهیونیستی در این زمینه اعلام کرد، انفجار انجام شده یک عملیات شهادت‌طلبانه بوده است. پلیس صهیونیستی، مجری این عملیات را فردی خارجی معرفی کرد که از منطقه «نابلس» در شمال کرانۀ باختری به تل آویو آمده است.

شاباک اعلام کرد، برخلاف تصور ایجاد شده، در این عملیات کامیون منفجر نشد، بلکه فردی که عملیات استشهادی را انجام داد، در پیاده رو کنار کامیون اقدام به انفجار بسته انفجاری موجود در کوله پشتی‌اش کرد. سپس بر اثر انفجار شدید، خودش به زیر کامیون پرت شد. تصاویر منتشرشده این تصور را ایجاد کرد که کامیون، در کنار پیاده رو منفجر شده است.

 

بیانیه مشترک قسام و جهاد اسلامی

در حالی که رسانه های صهیونیستی همچنان گمانه های قریب به اطمینان دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی را در خصوص استشهادی بودن، انفجار تل آویو را منتشر می کردند، گردان های «عزالدین قسام»، شاخۀ نظامی جنبش حماس و «گردان های قدس»، شاخۀ نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه ای مشترک مسئولیت این عملیات شهادت طلبانه را بر عهده گرفتند.

در بیانیه مشترک مقاومت فلسطین اعلام شد مادامی که کشتار رژیم صهیونیستی در نوار غزه و سیاست ترور این رژیم ادامه داشته باشد، عملیات شهادت طلبانه در داخل سرزمین های اشغالی به دستور کار مقاومت تبدیل خواهد شد.

 

اعلام وضعیت هشدار امنیتی

پس از این بیانیه بود که پلیس و دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «شاباک»، در تمام منطقه تل آویو بزرگ، وضعیت هشدار اعلام کردند. این دستگاه‌ها اعلام کردند انفجاری که در تل آویو رخ داد، یک عملیات هجومی بود که در آن از بمب قوی استفاده شده بود. لذا از همه شهرک نشینان صهیونیست خواسته شد ضمن حفظ هوشیاری و احتیاط، مشاهده هر فرد یا شیء مشکوک را گزارش دهند.

 

 تحول میدان درگیری 

بیانیه گروه‌های مقاومت، جای شکی باقی نگذاشت که مقاومت، وارد عرصه جدیدی در مقابله با رژیم صهیونیستی شده است. انجام عملیات شهادت طلبانه در داخل سرزمین‌های اشغالی، عرصه‌ای است که صهیونیست‌ها به شدت از آن هراس داشته و دارند. این تغییر عرصه مقابله، تحولی است که خود رژیم صهیونیستی با برهم زدن قواعد میدان جنگ، مقاومت را وارد آن کرد.

زمانی که رژیم صهیونیستی میدان مبارزه را از میدان جنگ نظامی- که در آن به غیر نظامیان رحم نکرده است- به خارج برد، حال این حق را به مقاومت داده است که میدان مقابله را به داخل سرزمین‌های اشغالی ببرد. این تحول در تغییر روش‌های مقابله مقاومت، چند تحول جدی در میدان ایجاد خواهد کرد:

جنبش مقاومت اسلامی |حماس , جنبش جهاد اسلامی , نوار غزه , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

 توسعه مقابله به کل فلسطین 

حالا با تغییر رویکرد مقاومت، عرصه مقابله با رژیم صهیونیستی از نوار غزه، به تمام فلسطین توسعه داده شده است. شاید این شبهه ایجاد شود که مقاومت، با حملات موشکی خود، رژیم صهیونیستی را هدف قرار می‌داد و این امری تازه نیست. اما پاسخ اینجا است که حملات موشکی مقاومت به سمت اهداف نظامی دشمن صورت می‌گرفت و از مسیر هوایی بود، اما اکنون در سایه رویکرد جدید مقاومت در داخل سرزمین های اشغالی و با نفوذ نیروهای مقاومت صورت می گیرد. در این رویکرد، دیگر رژیم صهیونیستی نمی‌تواند به سامانه‌های پدافندی خود دلخوش کند و برای مقابله با این رویکرد جدید، باید نیروهای بسیاری را بسیج کرده، دست به تفتیش‌های وسیع بزند تا شاید بتواند بخشی از این عملیات جدید را خنثی کند.

 

 سختی مقابله با رویکرد جدید مقاومت 

همانگونه که در سطور قبل اشاره شد، مقاومت با رویکرد جدید خود، تمام دستگاه امنیتی و پلیس رژیم صهیونیستی را به چالش خواهد کشید. صهیونیست‌ها مجبور خواهند بود با هزینه‌های هنگفت مادی و معنوی وارد عرصه مقابله با این رویکرد جدید شوند. ضمن اینکه تمام اقدامات مقابله‌ای با این رویکرد جدید مقاومت، نمی‌تواند اثربخش باشد و قطعاً بخش‌های قابل توجهی از اقدامات مقاومت به نتیجه خواهد رسید.

 

 رعب و وحشت اجتماعی 

نتیجه دو دستاورد اول رویکرد جدید مقاومت در ورود به عرصه عملیات‌های شهادت‌طلبانه در عمق سرزمین‌های اشغالی، رعب و وحشتی است که در جامعه رژیم صهیونیستی به وجود خواهد آورد. در هفته های اخیر بعینه شاهد بودیم که تنها یک تهدید صرف به انتقام و خونخواهی از سوی محور مقاومت، که هنوز به مرحله اجرا درنیامده است موجب خلوت شدن خیابان‌های سرزمین های اشغالی شده و رسانه‌های صهیونیستی، خیابان‌های فلسطین اشغالی را خلوت و به مانند شهر ارواح توصیف می‌کنند. حال چه رسد به اینکه مقاومت تصمیم داشته باشد تا عملیات‌های شهادت طلبانه را از داخل سرزمین های اشغالی به مرحله اجرا درآورد.

جنبش مقاومت اسلامی |حماس , جنبش جهاد اسلامی , نوار غزه , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

 

 

آنچه به عنوان رویکرد جدید مقاومت در دستور کار قرار گرفته و قصد دارد عملیات شهادت طلبانه را در داخل سرزمین های اشغالی تا رسیدن به آتش بس در غزه و پایان سیاست ترور رژیم صهیونیستی ادامه دهد، نمود دیگری از راهبرد «وحدت میدان ها» (وحدة الساحات) است. این اقدام در کنار وعده انتقامی که سایر اعضای محور مقاومت به رژیم صهیونیستی داده‌اند یکپارچگی محور مقاومت را به رخ می‌کشد، مسئله‌ای که از همین حالا لرزه را بر تن صهیونیست‌ها انداخته است.

انتهای پیام/