تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3753494
شناسه : 3753494
تاریخ :
یمن: به حمله رژیم اسرائیل به الحدیده پاسخ خواهیم داد اقتصاد ایران: وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن گفت که این کشور به حمله رژیم اسرائیل به بندر الحدیده پاسخ خواهد داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «جمال عامر»، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن امروز دوشنبه گفت که پاسخ‌های تلافی‌جویانه این کشور علیه رژیم اسرائیل صورت خواهد گرفت.

او که با  شبکه المیادین لبنان گفت‌وگو می‌کرد، گفت: «مسئله پاسخ به حمله رژیم اشغالگر اسرائیل و تاکتیک‌های مربوط به این پاسخ، به رهبری و بخش نظامی بستگی دارد و در هر صورت، به حمله بزدلانه و حقیرانه به الحُدَیده، پاسخ خواهیم داد».

وزیر خارجه یمن همچنین گفت: «ایالات متحده آمریکا با ناوگان‌های خود از دریای سرخ فرار کرده و به‌دنبال گزینه‌های جایگزین است و از همان ابتدای تنش با این کشور، ترس و هراس آن‌ها مشخص شد».

یحیی سریع سخنگوی ارتش یمن در بیانیه‌ای روز 29 تیرماه گذشته اعلام کرد که با یک پهپاد دوربرد جدید به‌نام «یافا»، یکی از اهداف مهم در شهر تل‌آویو را در عملیاتی منحصر به فرد هدف قرار داده است. این عملیات یک کشته و چند زخمی از صهیونیست‌ها به‌جای گذاشت.

دو روز بعد از این عملیات بی‌سابقه، رژیم اسرائیل با چراغ سبز آمریکا به بندر الحدیده در غرب یمن حمله کرد و طی آن، مخازن سوخت و  انبارهای این بندر را هدف قرار داد که بر اثر آن بیش از 15 نفر به شهادت رسیدند و خسارت زیادی به این بندر حیاتی وارد شد.

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن طی سخنرانی خود تأکید کرد: پاسخ محور قدس (محور مقاومت) به ترور شهیدان فؤاد شکر، فرمانده حزب‌الله، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و حمله هوایی اسرائیل به بندر الحدیده یمن، در راه است و این تصمیم قطعی شده است.

انتهای پیام/+