تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3753489
شناسه : 3753489
تاریخ :
پاکستان: دستورات طالبان مطابق با اصول اسلامی نیست اقتصاد ایران: نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان با انتقاد از حکومت طالبان اظهار داشت فرامین طالبان در افغانستان با موازین و اصول اسلامی مطابقت ندارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «آصف درانی» نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان، در اظهاراتی مدعی شد «طالبان افغانستان قوانین و مقررات خاصی را اجرا کرده‌اند که در واقع ممکن است با شرایط افغانستان سازگار باشد، اما مطمئنا با اصول و موازین اسلامی که آن‌ را اجرا کرده‌اند، سازگار نیست».

نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان تصریح کرد اقدامات طالبان ممکن است با شرایط خودشان مطابقت داشته باشد، اما نمی‌توان آن را اسلامی خواند.

وی همچنین مدعی شد طالبان قوانین سختگیرانه‌ای را به اجرا گذاشته است و ادعا می‌کند مطابق اسلام است. آنها علی‌رغم وعده‌های قبلی، تحصیل دختران را ممنوع کردند، چیزی که به‌شدت بر شانس آنان برای کسب مشروعیت بین‌المللی تأثیر گذاشت.

نماینده‌ ویژه پاکستان در امور افغانستان با تکرار ادعای حضور گروه‌های تروریستی مختلف، از جمله داعش خوراسان در افغانستان، آن را چالشی بزرگ برای منطقه و فرامنطقه دانست.

درانی می‌گوید: «نگرانی من این است که فعالیت داعش خوراسان در داخل افغانستان در حال افزایش است و این باید باعث نگرانی همه در منطقه و فراتر از آن به‌دلیل اقدامات آنها (داعش) در ایران، اقدامات آنها  در مسکو و همچنین بسیاری از عملیات‌ها در داخل پاکستان است. اگر این اتفاق می‌تواند در این‌جا بیفتد، ممکن است در جای دیگر نیز اتفاق بیفتد».

وی با اشاره به سه سال حاکمیت طالبان بر افغانستان نیز گفت: «در مجموع، در طول سه سال گذشته ، وضعیت امنیتی در افغانستان بهبود یافته است، فساد کم‌تری وجود دارد چنانکه در سطح بین‌المللی به آن نیز اذعان شده است».

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان پیش از این به رادیو آزادی گفته بود چارچوب سیاسی پاکستان نشان دهنده یک نظام اسلامی نیست. نظام آنها اسلامی نیست. مذهب برای دولت پاکستان مهم نیست.

انتهای پیام/.