تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3753473
شناسه : 3753473
تاریخ :
پوتین: روسیه آماده مشارکت در حل وضعیت قفقاز است اقتصاد ایران: پوتین در این دیدار با بیان اینکه روسیه آماده است تا در حل وضعیت قفقاز جنوبی در حدی که برای طرفین مهم باشد، مشارکت کند، گفت: اگر روسیه بتواند برای امضای صلح و تعیین مرز ارمنستان و آذربایجان کاری انجام دهد، خوشحال خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که به جمهوری آذربایجان رفته است با الهام علی اف رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

پوتین در این دیدار با بیان اینکه روسیه آماده است تا در حل وضعیت قفقاز جنوبی در حدی که برای طرفین مهم باشد، مشارکت کند، اظهار داشت: می دانم که آذربایجان بر حل کامل همه مسائل با ارمنستان متمرکز است. اگر روسیه بتواند برای امضای صلح و تعیین مرز ارمنستان و آذربایجان کاری انجام دهد، خوشحال خواهد شد.

وی افزود: پس از سفر آذربایجان، نتایج مذاکرات با الهام علی اف رئیس جمهور این کشور را به نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان گزارش خواهد کرد.

علی اف: آذربایجان از سطح همکاری با روسیه بسیار راضی است

الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان نیز در این نشست گفت: ما از سطح همکاری بین کشورهایمان بسیار خرسندیم.

وی با بیان اینکه ما از سطح همکاری بین کشورهایمان بسیار راضی هستیم، اظهار داشت: بیانیه اتحاد همکاری امضا شده در فوریه 2022 با موفقیت در حال اجرا است، ما شاهد پویایی بسیار مثبت و ارقام خوب در هر دو حوزه سیاسی و اقتصادی هستیم.

رئیس جمهور آذربایجان یادآور شد: البته ما در هر دو زمینه انرژی و حمل و نقل همکاری داریم، به روابط انسانی و همچنین بسیاری از زمینه‌های دیگر توجه ویژه داریم.

انتهای پیام/