تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3753465
شناسه : 3753465
تاریخ :
راهپیمایی جاماندگان بزرگترین نماد باز یادآوری اربعین است اقتصاد ایران: ری- استاندار تهران با تاکید بر پوشش رسانه‌ای حداکثری آئین جاماندگان گفت: راهپیمایی جاماندگان بزرگترین نماد باز یادآوری اربعین است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری عصر دوشنبه در نشست راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی (ع) که در حرم سیدالکریم و با حضور حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر تولیت حرم مطهر عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد اظهار کرد: خداوند را شاکر هستیم که افتخار خدمتگزاری به زائرانی که با نیتی پاک و با هدف جایگزینی پیاده روی نجف به کربلا و کربلا به نجف در مسیر پر طمطراق تهران تا مرکز و قبله تهران طی می‌کنند را نصیبمان کرده است.

استاندار تهران با بیان اینکه راهپیمایی جاماندگان یک پدیده نوظهور است که طی سال‌های اخیر اقدام به برگزاری آن کرده ایم گفت: خوشبختانه این مراسم هر سال نسبت به سال قبل پر شور و شعور تر برگزار شده است.

فخاری با اشاره به اینکه باید برگزاری مراسم جاماندگان اربعین سال گذشته را مورد آسیب شناسی قرار دهیم افزود: مراسم‌هایی مثل اربعین که حضور در آنها پررنگ است نقش دستگاه‌های اجرایی را کمتر جلوه می‌دهیم اما تحلیل و بررسی نقاط ضعف بین دستگاهی سبب برگزاری باشکوه‌تر این آئین خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع برقراری امنیت در مراسم جاماندگان اربعین عنوان کرد: رعایت همه موارد امنیتی، قوانین و مقررات و جابه جایی جمعیت و استقرار تجهیزات همه و همه از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید به آن توجه شود.

استاندار تهران بروز تحول و نوآوری‌ها توسط دستگاه‌های برگزار کننده را که اسباب آرامش و آسایش مردم در خلال برگزاری مراسم اربعین تأمین می‌کند را مهم دانست و بیان کرد: پس از اتفاقاتی که در کربلا و نجف در روز اربعین اتفاق می‌افتد، مراسم جاماندگان بزرگترین نماد یادآوری و بازیادآوری اربعین محسوب می‌شود که فقط هم مختص تهران نیست و در اکثر استان‌های کشور این آئین چند ۱۰ میلیونی برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر پوشش رسانه‌ای مناسب آئین باشکوه جاماندگان اربعین گفت: اربعین به لحاظ فرهنگی باید بهترین جلوه را نمایان کند، در مسیر کربلا و نجف در روز اربعین صحنه‌هایی خلق می‌شود که باید ماندگار شوند و این موضوع نیاز به پوشش و بازتاب حداکثری رسانه دارد.

استاندار تهران گفت: مراسم جاماندگان اربعین از ساعت ۳۰/‏۵ دقیقه صبح‬ از میدان حسین (ع) شکل می‌گیرد و ساعت ۶ حرکت آغاز می‌شود و در این راستا از همه مسوولانی که تمهیدات این حرکت بزرگ را فراهم کرده اند کمال تقدیر و تشکر را دارم.