تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3753461
شناسه : 3753461
تاریخ :
آقای خداداد عزیزی، آن دریبل‌ها کجا و این لمپن‌بازی‌ها کجا؟ اقتصاد ایران: در چند روز گذشته ویدیویی از برنامه اینترنتی سرگیجه و کل‌کل خداداد عزیزی و هاشم بیگ زاده در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شده که به دلیل شکل بحث و نوع عکس العمل نشان دادن خداد عزیزی به گقته‌های بیگ زاده بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

نهال موسوی طی یادداشتی در عصر ایران نوشت: در چند روز گذشته ویدیویی از برنامه اینترنتی سرگیجه و کل‌کل خداداد عزیزی و هاشم بیگ زاده در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شده که به دلیل شکل بحث و نوع عکس العمل نشان دادن خداد عزیزی به گفته‌های بیگ زاده بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است.

دیگر تقریبا روشن است و بسیاری هم دیده شده است که وقتی احساسات بر خداداد عزیزی غلبه می‌کند او تسلطی بر کنترل گفتار و کردار خود ندارد و هر آینه احتمال دارد حرفی بزند یا عملی انجام دهد که اصلا در شان آن مجلس نباشد. کما اینکه در این ویدئو هم همین اتفاق رخ می‌دهد و در پرسش و پاسخ درباره بهترین و بدترین نسل فوتبال ایران به این ورطه می‌افتد.

فقط می‌توان گفت ای کاش خداد عزیزی خودش هم می‌دانست و یادش می‌ماند که یک زمانی «غزال تیزپای فوتبال ما» بود.

اتفاقا پیکان این نوشتار اصلا به سمت خداد عزیزی نیست، تکلیف او روشن است و هر آنگونه که دوست دارد می‌تواند زندگی کند، اصل ماجرا و مسئولیت انتشار چنین صحنه‌هایی در وهله اول برنامه ساز است و در سطح کلانتر نهاد «ساترا» است که مجوز پخش چنین صحنه‌هایی را صادر کرده است.

چگونه برنامه سازان این برنامه خودشان از انتشار چنین برخورد با چنین ادبیاتی جلوگیری نکردند و یا در مرحله تدوین به این نتیجه نرسیدند که این چند دقیقه در شان برنامه‌ای که ما می‌سازیم نیست و همین بهتر است که اصلا کسی آن را نبیند چون بیشتر از هر کس دیگری این خود ما هستیم که زیر سوال می‌رویم. 

برنامه سازانی که تصمیم دارند برنامه‌ای شاد و مفرح بسازند تا مخاطب ساعاتی را با آن سپری کند و سرگرم باشد چرا باید چنین سطحی از ابتذال را در برنامه خود بگنجانند؟ پدر و مادری که با فرزندانشان در حال دیدن این برنامه هستند نسبت به این بخش از برنامه و رفتار قهرمان ورزشی سال‌های گذشته این کشور چه توضیحی دارند که بدهند؟ 

آقای خداداد عزیزی، آن دریبل‌ها کجا و این لمپن‌بازی‌ها کجا؟

چرا برای بیشتر دیده شدن و پربازدید شدن حاضر هستید تن به هر سطحی از ابتذال بدهید؟ حال واقعا از برنامه سازان این برنامه می‌پرسم که فکر می‌کنید این بخش اصوات شنیع و اعمال سخیف چون فقط به دلیلی این که پربازدید شده است، نکته قابل اتکایی یا چشمگیری در کارنامه شما خواهد بود؟ 

آیا هر شرکت کننده و یا هر شخصی در برنامه شما هر عملی انجام داد شما باید آن را قبول کنید وبعد هم منتشر کنید؟ این قضیه هیچ ارتباطی به سانسور ندارد بحث بر سر این است که برنامه سازان این برنامه آیا هیچ استراتژی و یا هدف غایی برای برنامه‌ خودشان ندارند؟ 

سطح بالاتر و اتفاقا مهمتر که باید نسبت به این اتفاق پاسخگو باشد نهاد ساترا است که قرار است بر محتوا و برنامه‌های تولید شده در پلتفرم‌ها نظارت داشته باشد، حالا کسی نیست که بگوید ساترا کجاست؟ ساترا آیا بر این برنامه نظارت داشته است؟ اگر آری، چرا اجازه پخش این بخش از برنامه را داده است؟ آیا این اعمال و کردار از  نظر ممیزان ساترا عملی عرف اجتماعی محسوب می‌شود؟ 

واقعا برخی از تصمیمات و اقدامات ساترا حیرت انگیز است برای مثال چند ثانیه حرکت رقص گونه مادر سالخورده مبتلا به آلزایمر در یک سریال را بعد از یک روز از پخش آن حذف کرد و توضیح داد: «پخش حرکات موزون نامتعارف در قسمت سوم سریال «در انتهای شب» از ابتدا برخلاف کاربرگ اصلاحیه ارایه شده از سوی ساترا به سکوی پخش‌کننده بوده است که پس از پخش این سکانس و تذکر از سوی همکاران معاونت پایش و نظارت ساترا مطابق با کاربرگ اصلاحات مصوب در شورای صدور مجوز انتشار ساترا، سکوی فیلم نت نسبت به حذف سکانس یاد شده اقدام کرد.»

آقای خداداد عزیزی، آن دریبل‌ها کجا و این لمپن‌بازی‌ها کجا؟

واقعا این تعارض عمل در ساترا جالب است که به قول معروف گاهی اوقات «از سوراخ سوزن رد میشه اما از در دروازه رد نمیشه».

در شرح اول معرفی این برنامه در پلتفرم نوشته شده است: «همیشه می گن زمین گرده. یعنی اگه بدی کنی، بدی می بینی. اما توی سرگیجه همه چی تخته، حتی زمین! توی قسمت اول فصل سوم، قراره همه ضربه فنی بشن و زمین بخورن.»

متاسفانه با این اتفاقاتی که در برنامه رخ داد واقعا ثابت شد که قرار است «همه ضربه فنی بشن و زمین بخورن».

توضیح: شاید برای چنین مطلبی انتشار ویدئو مورد اشاره هم لازم بود ولی واقعا به دلیل سطح نازل اتفاق رخ داده از این اقدام پرهیز کردیم.