تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3753444
شناسه : 3753444
تاریخ :
۸۰۰ موکب کانون‌های مساجد در مرزهای کشور به زوار خدمت‌رسانی می‌کند اقتصاد ایران: اصفهان -مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اربعین کانون‌های مساجد کشور گفت: ستاد اربعین کانون‌های مساجد کشور با ۸۰۰ موکب در مرز عراق و عتبات عالیات، مرزهای غربی و شرقی به زوار خدمت‌رسانی میکند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام پیمان قربانی‌پور عصر دوشنبه در نشست خبری مواکب حسینی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه زیارت اربعین جزو مستحباتی است که مطابق روایات، جایگاه این رخداد از نظر تربیتی، تبلیغی، توحیدی و انسان‌سازی بسیار مهم است، اظهار داشت: ستاد اربعین کانون‌های مساجد برای سومین سال متوالی است که تحت عنوان " قرارگاه حسینی کانون‌های فرهنگی _هنری مساجد کشور" تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه امسال تعداد ۸۰۰ موکب در مسیرهای منتهی به مرز عراق به زوار اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند، افزود: در ستاد اربعین کانون‌های مساجد ۱۵ قرارگاه تشکیل شده که ۸ قرارگاه مرزهای شرقی و غربی مستقر شده و ۷ قرارگاه دیگر در داخل ایران و عراق فعالیت دارند.
حجت‌الاسلام قربانی‌پور با اشاره به استقرار برخی از مواکب کانون‌های مساجد در مرزهای شرقی کشور گفت: قرارگاه پیامبر اعظم (ص) در مرز میرجاوه که توسط اهل سنت اداره می‌شود و بیشتر زوار پاکستانی از این مرز عبور می‌کنند.
وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۲۳ هزار نفر از این مرز عبور کرده‌اند، اظهار داشت: علاوه بر این قرارگاه امیرالمؤمنین (ع)، موکب حضرت زهرا (س) و کانون فرهنگی شهدای دولت‌آباد نیز از نیز از طرف استان اصفهان در مرزهای شرقی مشغول به خدمت‌رسانی هستند.

وی اضافه کرد: قرارگاه حضرت زهرا (س) در مرز چزاپه، قرارگاه امام حسن مجتبی در مرز شلمچه، قرارگاه امام سجاد (ع) در مرز خسروی، قرارگاه امام باقر (ع) که در مرز باشماخ توسط اهل سنت اداره می‌شود، قرارگاه امام جعفر صادق (ع) در مرز تمرین و قرارگاه امام حسین (ع) در مرز مهران از دیگر قرارگاه‌های کانون مساجد در ایام اربعین است.

حجت‌الاسلام قربانی‌پور درباره فعالیت‌های خاص بعضی از قرارگاه‌ها، گفت: تمام هیئت امنای و خادم‌های موکب کریمه اهل بیت (ع) بر عهده بانوان است که در وردی کربلا مستقر شده‌اند و موکب کانون شهدای دولت‌آباد در مرزهای شرقی و غربی کشور به تعمیر وسایل نقلیه زائران مشغول هستند.

وی پیرامون اینکه موکب امام حسن عسگری (ع) در کربلا روزانه ۱۸ هزار قرص نان پخت و توزیع می‌کنند، تصریح کرد: ۳۰ نفراز خادمان این مسجد زیر ۱۸ سال سن دارند و علاوه بر خدمات‌رسانی به زوار، در بحث‌های فرهنگی و تبلیغی هم فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام قربانی‌پور برپایی موکب امام باقر (ع) استان زنجان و موکب رسانه‌ای فجر را به طور تخصصی در حوزه رسانه فعال دانست و گفت: در این موکب‌ها در تولید محتوا، فضاسازی و طراحی پوستر فعالیت دارند و امکان ارتباط اینترنتی، پخش و بازتاب رسانه‌ای را برای آنها فراهم می‌کنند.

وی بیان کرد: ستاد اربعین کانون‌های مساجد علاوه بر قرارگاه‌های فوق سه کمیته فرهنگی تبلیغات، کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی و کمیته خدمات و پشتیبانی را تشکیل و اعضای آن از بین مدیران کانون‌های فرهنگی مساجد انتخاب شده و در زمینه‌های پشتیبانی فرهنگی، اطلاع‌رسانی و خدمات‌دهی به مواکب فعالیت می‌کنند.

قربانی‌پور درباره برپایی و اعزام یک موکب مجهز به ۱۱۰ نفر تیم پزشکی از استان فارس، عنوان کرد: این موکب در کنار تل زینبیه مستقر شده و به زوار در حوزه پزشکی خدمات‌دهی می‌کند.
وی ادامه داد: موکب حیدر کرار نیز ۵۰ هزار بسته فرهنگی ویژه اربعین آماده کرده‌اند که در اختیار زوار شهر نجف اشرف قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: مواکب کانون‌های مساجد در سراسر کشور و مسیر پیاده‌روی اربعین با در نظر گرفتن محیط جغرافیایی و نوع مخاطب، به زوار خدمات‌دهی دارند و در این مواکب زیارت اربعین، تلاوت قرآن کریم و برنامه‌های فرهنگی متنوعی ارائه می‌دهند.