تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3753428
شناسه : 3753428
تاریخ :
پنجمین سفر نماینده بایدن به بیروت با چمدان خالی اقتصاد ایران: نماینده رئیس جمهور آمریکا درحالی برای پنجمین بار وارد بیروت شد که وی طرح یا پیشنهادی جهت کمک به حل مشکلات منطقه به همراه نداشت و به تکرار مواضع قبلی درخصوص توقف جنگ از جانب مقاومت لبنان اکتفا کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، آمریکا به موازات تحرکات نظامی‌اش در منطقه غرب آسیا در پی تشدید تنش ناشی از اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و فواد شکر، از فرماندهان ارشد مقاومت اسلامی لبنان، دیپلمات‌های عالی رتبه خود را نیز به منطقه اعزام کرده تا از مسیر سیاسی هم اهداف مدنظرش را دنبال نماید.

 

.

 

در همین چهارچوب «آموس هوکشتاین»، فرستاده ویژه جو بایدن در پرونده اختلافات لبنان و رژیم صهیونیستی در پنجمین سفر خود از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی راهی بیروت شد و در نخستین ایستگاه رایزنی های خود در بیروت با «نبیه بری»، رئیس پارلمان لبنان  و متحد حزب الله دیدار و گفتگو کرد.

براساس اطلاعات دریافتی خبرنگار تسنیم، فرستاده آمریکا بار دیگر خواستار  حل دیپلماتیک بحران و درگیری میان حزب الله و رژیم صهیونیستی بدون ارائه اطلاعات بیشتری در این زمینه شده است. البته به نظر می رسد از طرف وی طرح ملموس و قابل ارزیابی برای مذاکره بر روی میز قرار نگرفته است. 

هوکشتاین در پایان نشست با رئیس مجلس لبنان در جمع خبرنگاران گفت: با جناب آقای بری درباره توافقنامه آتش بس غزه که روی میز است، صحبت کردم. بر این باورم که ما به این نتیجه رسیدیم که دیگر زمان و بهانه‌ چندانی برای هریک از طرف‌ها جهت هدر دادن فرصت ها وجود ندارد. در عین حال تاکید می کنم که دستیابی به راه حلی دیپلماتیک در لبنان کمک می‌کند، رئیس جمهور بایدن همه تلاش خود را برای دستیابی به توافق آتش‌بس و آزادی اسرا انجام دهد. 

براساس گزارش‌های منتشرشده طرف لبنانی تغییری در مواضع خود ایجاد نکرده و  همچنان توقف تجاوز به غزه را  کلید حل مشکلات می‌داند و این امر مورد تاکید محافل مختلف سیاسی از جمله حزب الله است که بارها آن را اعلام کرده است. 

لبنان , حزب‌ الله لبنان , کشور آمریکا , طوفان الاقصی ,

«طلال حاطوم»، عضو دفتر سیاسی جنبش امل در این زمینه به خبرگزاری تسنیم  در بیروت می‌گوید: هوکشتاین تلاش می‌کند، اوضاع متشنج و نگران کننده منطقه را آرام کند، اوضاعی که موجب شده دولت آمریکا ناوهای هواپیمابر و زیردریایی‌هایش را به منطقه اعزام کند تا مثل همیشه بگوید که برای دفاع از امنیت اسرائیل در منطقه حضور دارد. 

لبنان , حزب‌ الله لبنان , کشور آمریکا , طوفان الاقصی ,

در این میان، استفان سژورنه، وزیر خارجه فرانسه نیز 48 ساعت پس از سفر هوکشتاین، راهی لبنان شد تا نشان دهد پاریس هم نسبت به تحولات جاری در منطقه غرب آسیا نگران است. گفته می شود سژورنه نیز وی بدون هرگونه طرح یا پیشنهادی که ارزش بررسی داشته باشد وارد بیروت شد؛ بطوری که برخی این سفر را نمایشی توصیف کردند.

بنظر می رسد که اردوگاه کشورهای غربی در مقام عمل طرحی برای پایان بخشیدن به جنگ در منطقه به ویژه در جنوب لبنان و شمال سرزمین های اشغالی ندارند و تنها امیدوارند با فشارهای سیاسی و چانه زنی دیپلماتیک، به اهداف مدنظرشان دست پیدا کنند. 

انتهای پیام/