تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3753427
شناسه : 3753427
تاریخ :
بلینکن به نتانیاهو: آمریکا انتظار نتیجه از مذاکرات را دارد اقتصاد ایران: بر اساس گزارش یک رسانه آمریکایی، آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته که واشنگتن انتظار دارد مذاکرات تا رسیدن به نتیجه ادامه پیدا کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، تارنمای آکسیوس به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که بلینکن در دیدار با نتانیاهو تاکید کرده است که آمریکا انتظار دارد مذاکرات تا رسیدن به یک توافق ادامه پیدا کند.

این رسانه ادامه داد که بلینکن و نتانیاهو در مورد برخی از مسائل مربوط به توافق اسرا گفتگو کردند و این مسائل از سوی تیم‌های اعزامی در دوحه و قاهره مورد گفتگو قرار می‌گیرد.

از طرف دیگر روزنامه تایمز اسرائیل به نقل از یک مقام صهیونیستی نوشت که نتانیاهو در این دیدار گفت که مذاکره کنندگان ارشد خود را برای یک نشست در قاهره در این هفته اعزام می‌کند.

بر اساس این گزارش، این تیم را دیوید بارنیا رئیس موساد، رونن بار رئیس شین بت و نیتزان آلون مذاکره کننده ارتش هدایت خواهند کرد. هر سه نفر در مذاکرات هفته گذشته در دوحه قطر شرکت کرده بودند.

بلینکن امروز دوشنبه در دیدار با مقام‌های صهیونیستی هشدار داد که آخرین تلاش‌ها برای آتش‌بس غزه و توافق آزادسازی اسرا احتمالا بهترین و آخرین فرصت است.

مذاکرات در قطر هفته گذشته بدون دستیابی به موفقیت متوقف شد، اما مذاکرات بر اساس یک پیشنهاد از سوی آمریکا در هفته جاری از سر گرفته می شود.

بلینکن صبح روز دوشنبه با نتانیاهو و اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

وزیر خارجه آمریکا پیش از دیدار با هرتزوگ به خبرنگاران گفت: این لحظه تعیین‌کننده، احتمالا بهترین، شاید آخرین فرصت برای بازگرداندن گروگان‌ها به خانه، برقراری آتش‌بس و قرار دادن همه در مسیر بهتری برای پایداری صلح و امنیت باشد.

انتهای پیام/