تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3753422
شناسه : 3753422
تاریخ :
ظاهراً اولین ربات اپل را شرکت چینی فاکسکان می‌سازد اقتصاد ایران: احتمالاً شرکت فاکسکان مسئولیت ساخت‌و‌تولید اولین ربات هوشمند اپل را برعهده گرفته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بنابر گزارش Iphone Addict، ظاهراً شرکت فاکسکان، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی قطعات الکترونیکی جهان و شریک اپل، در حال طراحی و ساخت اولین ربات هوشمند اپل است.

شرکت هنگژون، بخشی از فاکسکان که به‌طور تخصصی در‌زمینه‌ی تولید انبوه قطعات رباتیک، مانند تولید ربات فاکس‌بات، فعالیت می‌کند، قرار است قطعات مکانیکی و بدنه‌ی ربات آینده‌ی اپل را با نام رمز J595 تولید کند.

بنابر گزارش‌های منتشر‌شده، احتمالاً اولین ربات اپل به‌عنوان دستگاهی رومیزی طراحی و تولید خواهد شد. این دستگاه ترکیبی از نمایشگری شبیه به آیپد و بازوی رباتیک خواهد بود. هدف اصلی این پروژه ایجاد هاب مرکزی در اکوسیستم خانه‌ی هوشمند اپل است.

این ربات قرار است با دیگر محصولات و خدمات اپل به‌صورت یکپارچه عمل کند. به‌عنوان مثال، می‌تواند با دستگاه‌های HomePod ،Apple TV و دیگر دستگاه‌های هوشمند خانه‌ی اپل ارتباط برقرار کند و وظایف مختلفی را انجام دهد.

احتمالاً دستگاه مذکور می‌تواند به‌عنوان دستیار شخصی عمل کند و وظایفی مانند کنترل دستگاه‌های هوشمند و ارائه‌ی اطلاعات و حتی انجام کارهای روزمره را بر‌عهده بگیرد.

یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی این ربات، نمایشگر آن است که به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌راحتی با آن تعامل کنند. این نمایشگر احتمالاً می‌تواند اطلاعات مختلفی را نمایش دهد و از‌طریق لمس یا پردازش حرکات دست کاربران از راه دور، می‌توان با آن ارتباط برقرار کرد.

همچنین، بازوی رباتیک این دستگاه می‌تواند به‌صورت ۳۶۰ درجه حرکت و در جابه‌جایی اشیاء یا نگه‌داشتن اجسام ساده به کاربران کمک کند.

مقالات مرتبط
  • بررسی هوم پاد مینی اپل [به همراه ویدیو]
  • پروژه بزرگ اپل لو رفت؛ ربات خانگی هوشمند برای انجام کارهای روزمره

این پروژه نشان‌دهنده‌ی تلاش‌های اپل برای گسترش حضور خود در بازار خانه‌های هوشمند است. با‌توجه‌به اینکه اپل در‌حال‌حاضر محصولات متنوعی در این حوزه دارد، اضافه‌شدن ربات به این مجموعه می‌تواند تجربه‌ی کاربران را بهبود بخشد و امکانات جدیدی فراهم کند. این ربات می‌تواند نقش مهمی در آینده‌ی خانه‌های هوشمند ایفا کند و تجربه کاربران را به سطح جدیدی ارتقا دهد.