تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3753420
شناسه : 3753420
تاریخ :
دادگاه‌های صلح در ۲۲ حوزه قضایی فارس راه اندازی شد اقتصاد ایران: شیراز- رییس کل دادگستری استان فارس گفت: پس از تصویب و ابلاغ قانون جدید شوراهای حل اختلاف و تشکیل دادگاه‌های صلح، این دادگاهها در ۲۲ حوزه قضایی استان فارس راه اندازی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید کاظم موسوی عصر دوشنبه در جمع رؤسای حوزه‌های قضائی استان فارس گفت: پس از تصویب و ابلاغ قانون جدید شوراهای حل اختلاف و تشکیل دادگاه‌های صلح، این دادگاه‌ها در ۲۲ حوزه قضائی در استان فارس راه اندازی شد.

وی با اشاره به این نکته که روند راه‌اندازی شعب دادگاه‌های صلح با نظارت کارگروه ویژه و همچنین توسط معاونین قضائی ناظر هر شهرستان فارس با سرعت دستور کار قرار دارد، ادامه داد: در اجرای قانون جدید و تشکیل دادگاه‌های صلح نیز انتظار است که دادگستری فارس به عنوان بزرگترین حوزه قضائی کشور از حیث تعدد شهرستان و بخش به بهترین شکل عمل کند.

موسوی افزود: استان فارس در گذشته در اجرای کمی و کیفی قانون تشکیل شورهای حل اختلاف موفق بود و به لحاظ بافت جمعیتی نیز در مصالحه پرونده‌ها اقدامات شاخص خوبی را انجام داده است.

وی نحوه ارتباط دادگاه صلح با شورای حل اختلاف را بسیار مهم خواند و خاطر نشان کرد: مراجع قضائی این اختیار را دارند که در همه مراحل رسیدگی، در صورتی که ظرفیت صلح و سازش در پرونده وجود داشته باشد پرونده را به شورای حل اختلاف ارجاع دهند که این اقدام با توجه به ظرفیت‌های قومی، طایفه‌ای و بافت جمعیتی استان در صلح و سازش پرونده مورد تاکید است.

رئیس شورای قضائی استان فارس خاطر نشان کرد: فعالیت مناسب و برنامه ریزی شده دادگاه‌های صلح همراه با اعمال مدیریت مناسب در سطح حوزه‌های قضائی می‌تواند تأثیر بسزایی در حجم ورودی پرونده به محاکم داشته باشد.

موسوی حرکت محاکم به سمت و سوی صلح و سازش را اثبات کننده موفقیت در اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف دانست و خاطر نشان کرد: هر چه بتوانیم در قالب قانون جدید نیز تعداد مصالحه پرونده‌های را افزایش دهیم بیش از پیش به هدف نهایی خود که همان اصلاح ذات البین و حل و فصل ریشه‌ای اختلافات است نزدیک‌تر شویم.

این مقام عالی قضائی استان از نظارت مستمر معاونت برنامه ریزی، معاونت توسعه حل اختلاف، معاونت مالی عمرانی و همچنین منابع انسانی دادگستری استان بر فراهم سازی زیر ساخت‌ها تشکیل دادگاه‌های صلح خبر داد و خاطر نشان کرد: به زودی طی یک مراسم رسمی آغاز فعالیت دادگاه‌های صلح در استان و پیوستن این مرجع جدید قضائی به چرخه خدمت رسانی قضائی در استان فارس را اعلام کنیم.