تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3753419
شناسه : 3753419
تاریخ :
ثبت ۵۰ میلیون تردد در محورهای منتهی به مرزهای اربعین اقتصاد ایران: شلمچه- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کل کشور گفت: حدود ۵۰ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی منتهی به مرزهای ششگانه با کشور عراق ثبت شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار تیمور حسینی عصر امروز دوشنبه با حضور در جاده خرمشهر به اهواز اظهار کرد: این جاده یکی از محورهای پرتردد کشور است که کیفیت این جاده در طول سالیان گذشته به میزان افزایش استفاده از آن، ارتقا نیافته است.

سردار حسینی با اشاره به اینکه تلفات جاده خرمشهر به اهواز در طول سال بیش از برخی استان‌های کشور است، افزود: این محور به طول ۱۱۰ کیلومتر در طول سال بیش از ۳۵ کشته و بیش از ۱۰۰ نفر مجروح ناشی از تصادف دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد تصادفات این جاده تصادف رخ به رخ به دلیل انحراف به چپ است، عنوان کرد: در دولت سیزدهم اعتبارات خوبی برای این جاده اختصاص داده شد و در حال حاضر ۳۵ کیلومتر از این جاده تعریض شده است و انتظار ما از وزیر راه و شهر سازی و نیز و دولت چهاردهم این است که تعیین تکلیف محور خرمشهر به اهواز را در دستور جدی کار خود قرار دهند و مطالبه جدی پلیس راهور این است که ان‌شاءالله تا قبل از اربعین ۱۴۰۴ شاهد بهره بردای کامل از این محور باشیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کل کشور بیان کرد: تردد زائران از مسیرهای ششگانه به مرز عراق ۲۲ درصد و نیز از حیث تردد جاده‌ای پنج درصد افزایش یافته است. همچنین حدود ۵۰ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی منتهی به مرزهای ششگانه با کشور عراق ثبت شده است اما خوشبختانه تاکنون هیچ مشکلی در هیچ مرزی وجود ندارد و امکان حمل نقل و زیر ساخت‌های حمل نقل به میزان کفایت در اختیار زائران است.

سردار تیمور حسینی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد ترددها در این ایام با وسیله نقلیه شخصی انجام شده است، افزود: تاکنون مشکلی وجود ندارد و تردد روان است.

وی تصریح کرد: زائران با مدیریت سفر خود پلیس را یاری کنند و توصیه می‌شود که زائران از عجله و شتاب در تردد پرهیز کنند و دیگر اینکه رانندگان حتماً استراحت کافی در مسیر داشته باشند در هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند تا حوادث احتمالی به حداقل ممکن کاهش یابد.