تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3753389
شناسه : 3753389
تاریخ :
شگرد تازه کلاهبرداری با کارت بانکی کارتن‌خواب‌ها! اقتصاد ایران: خبرنگار تبیان پس از جستجو و بررسی چندین صفحه فروش و اجاره کارت‌های بانکی در فضای مجازی، به عنوان اجاره‌کننده به سراغ یکی از این دلالان سایبری رفت و به اطلاعات تکان‌دهنده‌ای دست یافت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

برترین‌ها: شگرد تازه کلاهبرداران با فروش کارت‌های بانکی معتادان و کارتن‌خواب‌ها در فضای مجازی خبرساز شد.

خبرنگار تبیان پس از جستجو و بررسی چندین صفحه فروش و اجاره کارت‌های بانکی در فضای مجازی، به عنوان اجاره‌کننده به سراغ یکی از این دلالان سایبری رفت و به اطلاعات تکان‌دهنده‌ای دست یافت. این دلال فروش هر کارت بانکی به همراه سیم‌کارت را به مبلغ ۴ میلیون تومان تعیین کرده بود.

همچنین، برای افرادی که مایل به اجاره دادن کارت بانکی خود بودند، به ازای هر ۲۴ ساعت مبلغ ۲ میلیون تومان پرداخت می‌کرد و مدعی بود که هر روز صبح رأس ساعت ۹ با مالک اصلی کارت تسویه حساب می‌کند.

او برای جلب اعتماد مشتریان، تأکید داشت که کارت‌های بانکی را از معتادان و کارتن‌خواب‌ها تهیه می‌کند، افرادی که هیچ‌گاه متوجه تخلفات انجام‌شده با کارت‌هایشان نمی‌شوند و به همین دلیل اقدامی برای غیرفعال‌سازی آن‌ها انجام نمی‌دهند. او حتی اطمینان می‌داد که می‌تواند کارت‌های بانکی از هر بانکی که مشتری بخواهد، تهیه کند.

اجاره کارت‌های بانکی یکی از اصلی‌ترین روش‌های پولشویی است که با هدف جلوگیری از ردیابی تراکنش‌های مالی، فرار از مالیات و کلاهبرداری‌های اینترنتی به کار گرفته می‌شود.