تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3753385
شناسه : 3753385
تاریخ :
سازمان‌های مردم نهاد با وجود کمبودها داوطلبانه پای کار هستند اقتصاد ایران: بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: سازمان‌های مردم نهاد همواره با وجود کمبودها داوطلبانه پای کار هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت عصر دوشنبه در همایش بزرگداشت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی اظهار کرد: جایگاه مشارکت اجتماعی تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در قانون و فرهنگ دینی مشخص بوده زیرا توجه به همنوعان و جامعه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد از ویژگی‌های ممتازی برخوردار هستند، گفت: داشتن نیت خیرخواهانه از دیگر ویژگی‌های سمن‌ها است و آنها همواره با وجود کمبودها داوطلبانه پای کار هستند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در کشور ایران فعالیت‌های اجتماعی خوبی از سوی مردم انجام می‌شود اما به خاطر ضعف رسانه‌ای در عرصه‌های جهانی ظهور و بروز ندارد.

قناعت افزود: شاهد رشد کمی و کیف سازمان‌های مردم نهاد در دولت سیزدهم بودیم و اعتقاد داریم هر وقت کار به مردم واگذار شود پیشرفت بیشتری خواهد داشت.

وی پیشنهاد داد: تور بازدید از پروژه‌های زیرساختی خراسان جنوبی برای سازمان‌های مردم نهاد برگزار شود تا از نزدیک با واقعیت‌ها آشنا شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه تشکل‌های مردمی در پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی، نقش بسزایی دارند، گفت: مأموریت‌های محول شده به تشکل‌ها که از جنس مردم هستند به خوبی اجرایی شده است.

محمد رضا طالبی با اشاره به فعالیت سمن‌ها در دوران کرونا عنوان کرد: خدمات این تشکل‌ها در بخش‌های مختلف از بخش درمان تا تدفین و تغسیل اموات بر کسی پوشیده نیست.

معاون استاندار سازمان‌های مردم نهاد را حلقه‌های واسط بین مردم و دولت دانست و گفت: نتایج فعالیت‌های سمن‌ها در جامعه حائز اهمیت بوده و مهمترین نقش این تشکل‌ها در پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی است.

طالبی با اشاره به اینکه ۴۸۷ تشکل مردم نهاد در حوزه‌های مختلف استان فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: از این تعداد ۲۸۰ تشکل مجوز استانداری و فرمانداری‌ها را دارند و ۱۱۸ تشکل با مجوز بهزیستی و ۸۹ تشکل نیز با مجوز ورزش و جوانان فعالیت می‌کنند.

نماینده سازمان‌های مردم نهاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی هم با بیان اینکه در سه سال گذشته سازمان‌های مردم نهاد در برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شریک شدند گفت: بسیاری از برنامه‌ها در سه سال گذشته به سمن‌ها سپرده شده و بیشترین سطح اعتبارات مردمی هم برای این تشکل‌ها در نظر گرفته شده است.

سید مصطفی حسینی افزود: سازمان‌های مردم نهاد به دنبال حل مسئله هستند و در حوزه‌های اجتماعی با نگاه تخصصی اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته، حوزه جمعیت مورد توجه ویژه قرار گرفته، ادامه داد: اولین سازمان مردم نهاد حوزه جمعیت به‌زودی در استان مجوز می‌گیرد.