تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3753347
شناسه : 3753347
تاریخ :
تردد بیش از ۱.۱ میلیون زائر اربعین در مرزهای خوزستان اقتصاد ایران: اهواز - تردد یک میلیون و ۱۲۰ هزار و ۴۸ زائر اربعین حسینی در مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان از ۱۶ تا ۲۸ مردادماه ثبت شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از شانزدهم تا بیست و هشتم مردادماه ۱۴۰۳، تردد یک میلیون و ۱۲۰ هزار و ۴۸ زائر در مرزهای شلمچه و چذابه برای شرکت در راهپیمایی بزرگ و میلیونی اربعین حسینی ثبت شده است.

در بازه زمانی مذکور ۲۶۴ هزار و ۴۱۷ زائر ایرانی وارد شده‌اند که ۵۶ هزار و ۴۴۷ نفر از مرز چذابه و ۲۰۷ هزار و ۹۷۰ زائر از مرز شلمچه بوده است. همچنین خروج ۷۶۵ هزار و ۷۷۴ زائر ایرانی ثبت شده که از این تعداد ۶۰۸ هزار و ۱۶۵ نفر از مرز شلمچه و ۱۵۷ هزار و ۶۰۹ زائر از مرز چذابه بوده است.

خروج ۶۶ هزار و ۴۰۰ زائر خارجی از ۲ پایانه مرزی به ثبت رسیده که ۴۸ هزار و ۶۸۳ زائر از شلمچه و ۱۷ هزار و ۷۱۷ نفر از چذابه تردد داشته‌اند. همچنین ۲۳ هزار و ۴۵۷ زائر خارجی وارد شده‌اند که ۱۸ هزار و ۶۸۱ نفر در پایانه شلمچه به ثبت رسیده و ۴ هزار و ۷۷۶ نفر از پایانه مرزی چذابه بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در تقویم ملی، ۴ شهریورماه ۱۴۰۳ مصادف با بیستم ماه صفر و اربعین حسینی است.

استان خوزستان دارای ۲ گذرگاه مرزی شلمچه و چذابه است.