تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3753344
شناسه : 3753344
تاریخ :
عراقچی بگوید مذاکرات احیای برجام با کدام مجوز انجام شد؟  اقتصاد ایران: نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: عراقچی در کمیسیون ها گفته است که این طرح دو بار توسط رهبری رد شده است. با کدام مجوز این مذاکرات در سال ۹۲ راه افتاده است؟

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین ثابتی در جلسه علنی عصر امروز مجلس طی تذکری با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۲ آئین نامه داخلی مجلس درباره حفظ شأن و دفاع از حقوق نمایندگان، گفت: متأسفانه روز گذشته یکی از وزرای پیشنهادی در پاسخ به سوالم نکاتی را به بنده نسبت داد که وارد نبود.

وی بیان کرد: وزیر پیشنهادی به جای پاسخ به بحث‌های تخصصی بنده همچون علت باقی ماندن تحریم‌ها، یکسری موارد را مطرح کرد از جمله اینکه مذاکرات احیای برجام با هماهنگی دستگاه بالادستی بوده است؛ لطفاً مجوز را اعلام کنند، چون خود ایشان در کمیسیون‌ها گفته اند که این طرح دو بار توسط رهبری رد شده است. با کدام مجوز این مذاکرات در سال ۹۲ راه افتاده است؟

در ادامه، محمدباقر قالیباف از ثابتی خواست که تذکرش را براساس دستور دهد که ثابتی، گفت: قبول نکردید که براساس ماده ۷۵ تذکر دهم، اکنون طبق ماده ۲۲ تذکر می‌دهم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در در واکنش به این حرف ثابتی، گفت: بنا نیست تذکر ماده ۷۵ را در قالب تذکر دیگری بیان کنید.

ثابتی گفت: تذکرم مستند به بند ۱۱ ماده ۲۲ آئین‌نامه است، غیرقانونی رفتار نمی‌کنم.

قالیباف اظهار کرد: تذکر باید مربوط به عملکرد هیأت رئیسه و براساس دستور صحن باشد. الان بحث ما بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی خارجه و بحث دیروز نیست. درباره اینکه شما براساس ماده ۷۵ تذکر دهید هم بررسی کردیم که به شما تعلق نمی‌گیرد و شما نمی‌توانید تذکر ماده ۷۵ را در قالب تذکر دیگری بیان کنید.

گفتنی است، در ماده ۷۵ آئین نامه داخلی مجلس آمده است: اگر در جلسه رسمی ضمن نطق یا مذاکره صریحاً یا تلویحاً نسبت سوئی به یکی از نمایندگان داده شود یا عقیده و اظهار او را بر خلاف جلوه دهند و نماینده مذکور برای رد آن نسبت به رفع اشتباه در همان جلسه یا در جلسه بعد اجازه نطق بخواهد بدون رعایت نوبت تا پنج دقیقه اجازه نطق داده می‌شود.