تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3753325
شناسه : 3753325
تاریخ :
روتر AX3000e شیائومی با پشتیبانی Wi-Fi 6، پهنای باند ترکیبی ۲۹۷۶ مگابیت‌برثانیه و قیمت ۲۸ دلار معرفی شد اقتصاد ایران: شیائومی روتر AX3000e را با پشتیبانی از پهنای باند ترکیبی ۲۹۷۶ مگابیت‌برثانیه و Wi-Fi 6 و قیمت ۲۸ دلار رونمایی کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

شیائومی به‌تازگی روتر هوشمند خود با نام AX3000E را رونمایی کرده است. جدیدترین روتر شیائومی فقط برای بازار چین عرضه خواهد شد و هم‌اکنون این محصول برای تمام علاقه‌مندان در فروشگاه XiaomiYoupin برای پیش‌سفارش آماده ارائه است.

روتر شیائومی AX3000E به جدیدترین فناوری Wi-Fi 6 مجهز شده است و می‌تواند سیگنال‌های دوبانده‌‌ی ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتز را با یکدیگر ترکیب کند؛ بنابراین، حداکثر سرعت بی‌سیم این روتر به ۲۹۷۶ مگابیت‌برثانیه می‌رسد.

روتر جدید شیائومی از پهنای باند بیش از ۱۶۰ مگاهرتز نیز پشتیبانی می‌کند که برای بازی‌های آنلاین باکیفیت و پخش فیلم‌های 4K بسیار مناسب خواهد بود. این روتر چهار تقویت‌کننده‌ی سیگنال نیز برای اطمینان از پوشش سیگنال قوی و مطمئن در سراسر خانه دارد.

یک روتر در مرکز و اطرافش گوشی و اپ تاپ و مانیتور قرار دارد
Xiaomi

قدرت روتر AX3000E با پردازنده‌ی دو‌هسته‌ای کوالکام و واحد پردازش عصبی (NPU) مستقل تأمین می‌شود؛ بنابراین، حتی با اتصال چندین دستگاه به آن، در سرعت و پایداری اینترنت اختلالی ایجاد نخواهد شد. این روتر از دو پورت WAN و دو پورت LAN پشتیبانی می‌کند و می‌تواند سرعت پهن‌باند را فراتر از سطح گیگابیت معمولی افزایش دهد.

چهار عکس بهم چسبیده که ویژگی‌های روتر را معرفی میکند
Xiaomi

جدیدترین روتر شیائومی به‌خوبی با اکوسیستم خانه‌ی هوشمند شیائومی (Mijia) هماهنگ می‌شود. خریداران می‌توانند از آن برای ایجاد سناریوهای خودکارسازی مثل خاموش یا روشن کردن چراغ و کنترل آن با صدای خود از‌طریق دستیار صوتی شیائومی استفاده کنید.

همچنین، این روتر از شبکه‌ی مش شیائومی پشتیبانی می‌کند که به‌واسطه‌ی آن، می‌توان تا ۱۰ دستگاه را به‌هم متصل کرد و پوشش وای‌فای کامل و بدون قطعی را در تمام خانه‌ تجربه کرد.

روتر وسط گوشی کنسول بازی
Xiaomi

علاوه‌بر‌این، روتر AX3000E برای تمام مدل‌های گوشی‌ شیائومی شتاب‌دهنده‌ی بازی هوشمند ارائه می‌دهد که باعث کاهش تأخیر در حین بازی آنلاین می‌شود. این روتر مرکز امنیتی خانوادگی نیز در برنامه‌ی Mijia دارد که به والدین اجازه می‌دهد تا استفاده از اینترنت کودکان را مدیریت و دسترسی به وب‌سایت‌های خاص را محدود کنند. این روتر شامل مکانیزم‌های محافظتی قوی دربرابر انواع حملات شبکه است و از جدیدترین پروتکل رمزگذاری WPA3 نیز پشتیبانی می‌کند.

مقالات مرتبط
  • روتر جدید شیائومی با پشتیبانی از وای‌فای ۷ و قیمت رقابتی معرفی شد
  • روتر 10 گیگابیتی شیائومی معرفی شد

قیمت روتر AX3000E در طرح پیش‌فروش موجود ۱۴۹ یوان (۲۱ دلار) است و پس از مدتی، در بازار چین با قیمت ۱۹۹ یوان (۲۸ دلار)، برای خرید دردسترس خواهد بود.