تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3753319
شناسه : 3753319
تاریخ :
لزوم ایجاد طرح جامع المپیک برای حضور قدرتمند در بازی‌های لس‌آنجلس اقتصاد ایران: دبیر هیات دولت با ارسال نامه‌ای به وزیر ورزش مقرر کرد که طرح جامع المپیک ایجاد شود تا با استفاده از امکانات لازم زمینه موفقیت کاروان کشورمان در المپیک آتی را فراهم کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از برگزاری جلسه هیأت دولت در روز چهارشنبه ۲۴ مرداد کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان گزارشی از عملکرد کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس خدمت رئیس‌جمهور و دیگر اعضای هیأت دولت ارائه دادند که مورد توجه قرار گرفت.

وزیر ورزش و جوانان در این گزارش توضیحات کاملی را در خصوص مدال‌های کسب شده و عملکرد رشته‌های مختلف ارائه دادند و اینکه در چه رشته‌هایی کاروان ایران بالاتر از حد انتظار ظاهر شد و همچنین رشته‌هایی که انتظارات را برآورده نکرد. در این بین کیومرث هاشمی تاکید کرد با توجه به نتایجی که در پاریس به دست آمد و اهمیت میزبانی آمریکا برای المپیک بعدی اگر بخواهیم حضور قدرتمندتری در المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس داشته باشیم نیاز است که از همین الان برنامه‌ریزی جامعه‌ای برای این مسابقات صورت بگیرد، چراکه میزبان المپیک بعدی کشور آمریکا است و قطعاً این کشور از همه توان و ظرفیت خود استفاده خواهد کرد که در همه رشته‌ها بتواند بهترین باشد و با توجه به رقابتی که بین ایران و آمریکا در رشته‌ای مثل کشتی وجود دارد باید با قدرت بیشتری وارد این مسابقات شویم.

بعد از ارائه گزارش توسط وزیر ورزش و جوانان، محمدرضا عارف معاول اول رئیس‌جمهور نیز با تأیید صحبت‌های کیومرث هاشمی بر لزوم ایجاد یک طرح جامع المپیک برای بازی‌های ۲۰۲۸ لس‌آنجلس تاکید کرد که کاروان کشورمان بتواند با حضور پرقدرت و استفاده از قهرمانان، درخشش قابل توجهی در این مسابقات داشته باشند.

همچنین تقوی‌نژاد دبیر هیأت دولت با ارسال نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان مقرر کرد که طرح جامع المپیک در وزارت ورزش و جوانان ایجاد شود و با تاکید بر اینکه این طرح جامع بتواند متضمن اهداف و ضرورت‌ها باشد بتوانیم با استفاده از امکانات لازم زمینه موفقیت کاروان کشورمان در المپیک آتی را فراهم کنیم.

لزوم ایجاد طرح جامع المپیک برای حضور قدرتمند در بازی‌های لس‌آنجلس